Datoskifte

Medlem
8. april 2008
Innlegg
1.468
Sted
Kirkenes
James Dowling har angivelig uttalt at "If you're staring at the date window of your watch at midnight, it's not the watch that has a problem", når folk har klaget på upresist datoskifte. Hørt sånt.

I helga har jeg lagt merke til at datoskiftekneppet er tilnærmet spot-on. I kveld skulle jeg jammen dokumentere underet, men denne gangen måtte sekundviseren dunke tretallet i hodet for å få fart på sakene. Med tanke på alt dette ti år gamle uoverhalte uret har måttet gjennomgå er jeg allikevel godt fornøyd. Noen nærmere? :)


[video=youtube_share;cXDA6zAu9GQ]http://youtu.be/cXDA6zAu9GQ[/video]
 
Hehe, artig at den skifter akkurat når viseren treffer datotallet. Din er jo omtrent 100% spot on, min polar skifter ikke før 6-7 minutter over 12. Det er vel innenfor normalvariasjonen. Uansett ikke noe jeg tenker på, det går jo så nøyaktig ellers. :)

Forresten, 10 år uten service? Kanskje snart på tide med et lite spa-opphold for tøffingen? :p
 
Redigert:
Forresten, 10 år uten service? Kanskje snart på tide med et lite spa-opphold for tøffingen? :p

Jo, kanskje det. De urene jeg har sendt på service bare fordi tida var inne, har som regel vært i verre tilstand både teknisk og kosmetisk etter service. Tenkte å få det gjort neste gang jeg er i London eller Geneve, så det kan fort gå ytterligere 10 år...:)
 
Redigert:
Auda, det er jo kjipt. Men det skal ikke være nødvendig å dra til London eller Geneve for å få en bra service på en Rolex. Jeg har for eksempel kjempegod erfaring med Lervik. De har skrudd på både suben og exploreren min. Suben fikk rettet en feil fra fabrikk som gjorde at verket stoppet (støvkorn i tannhjulene), og exploreren fikk full service fordi tiden var inne. Bortsett fra at exploreren begynte å sakke ned en måned etter servicen av en grunn Lervik ikke hadde skyld i (at balansen hang seg opp), så har resultatet vært kjempebra både mekanisk og kosmetisk. De tar seg til og med av frakten. :D
 
Redigert:
Min explorer skifter utrolig nok kl 00:00:07, meget fornøyd og imponert:)
 
Hmmm, startes en slags konkurranse her nå:confused:
Tror min Casio G-Shock slår dere alle! hehe

Alle mine klokker er kjøpt som følge av nøyaktighet på datoskiftet;)
Betegnelsen på et High-end ur; +-15 sek nøyaktighet på datoskiftet!

Casio går under kategorien "terrorist verktøy"
 
Alle mine klokker er kjøpt som følge av nøyaktighet på datoskiftet;)
Betegnelsen på et High-end ur; +-15 sek nøyaktighet på datoskiftet!

Casio går under kategorien "terrorist verktøy"

Sjekket nå og min Sub skifter faktisk 23.57. Får vente ofg se i morgen når min DJ skifter.
Har du bytta nick Ostepåpp? Skjønte ingenting her jeg:confused:
 
Sjekket nå og min Sub skifter faktisk 23.57. Får vente ofg se i morgen når min DJ skifter.
Har du bytta nick Ostepåpp? Skjønte ingenting her jeg:confused:

Har begynt på min årlige diett og da sliter det på motivasjonen å lese ostepåpp 100 ganger daglig:(

Lurer på hvor nøyaktig datoskiftet til en PP 5980 er:confused:
 
Mest nøyaktige jeg har hatt var vintage Doxaen som jeg nå har solgt. Den var på <5 sek. Lurer på om det bare var to....
 
Har begynt på min årlige diett og da sliter det på motivasjonen å lese ostepåpp 100 ganger daglig:(

Lurer på hvor nøyaktig datoskiftet til en PP 5980 er:confused:

Så nå er du HardCoreWeightLifter?
 
Min SMP GMT skifter ikke før i halvtotiden. Tror det var Tore som oppdaget dette under unboxingen hjemme hos han. Det bryr ikke meg stort, men kan dette bety at det er noe seriøst galt med den? Ellers rusler og går den like riktig som det meste andre jeg har.
 
Min SMP GMT skifter ikke før i halvtotiden. Tror det var Tore som oppdaget dette under unboxingen hjemme hos han. Det bryr ikke meg stort, men kan dette bety at det er noe seriøst galt med den? Ellers rusler og går den like riktig som det meste andre jeg har.

Hatt flere ur hvor datoen runder mellom to og tre. Fungerer det.
 
Peker her til trådstarter MM :)
"If you're staring at the date window of your watch at midnight, it's not the watch that has a problem", når folk har klaget på upresist datoskifte.
Du har alltså et godt og sunt liv som ikke har behov for presise datoskift.
Og forden saks skyld, mellom 00:00 og 02:00 så er det i mange henseende for "dagen før" å regne - tenk bare på TV-guiden, utesteder du er på - så med datoskift 02:00-03:00 får du med deg også de sene sendningene på fjernsynet