Datejust 36mm vs 41mm

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
578
Hva er deres meninger og følelser omkring hvilke størrelse Datejust skal være?


Ser mange sverger til orginal str, altså 36mm, men de med grover håndledd slår et slag for 41mm, eventuelt DJll.

Ser at noen mener 41mm blir mer sportslig, mens 36mm fremstår mer som det riktige dress uret.


Jeg har selv hatt 41mm, som ble solgt. Angrer og en ny DJ skal inn, men er nå blitt mer usikker på hvilke størrelse jeg gjenskaffe meg. Til mitt bruk, som nærmest aldri går i dress, blir nok bruket en allrounder.


Hva er deres tanker, kjør debatt:)
 
Jeg er mer fan av 36mm selv om jeg har store håndledd. På nato blir min 1601 ganske så "sportslig" :)

41mm ser dog veldig bra ut, men blir litt for spesielt. Får litt sånn: "Er en Big Mac med bacon, fortsatt en Big Mac?"-tanker om det :)
 
Har prøvd de alle; DJII, DJ41 og DJ36.
Synes at DJ36 er det mest alsidige av de. Velger man den på oysterlenke og med glass bezel så går den både til grill- og dress.
Har selv ganske store håndledd, men føler på ingen måte at den blir for liten. Egentlig så vil jeg fortsatt påstå at 36mm er den rette størrelsen på en Datejust :cool:
photo_2018-09-03_10-13-11.jpg
photo_2018-09-03_10-13-06.jpg
 
Har prøvd de alle; DJII, DJ41 og DJ36.
Synes at DJ36 er det mest alsidige av de. Velger man den på oysterlenke og med glass bezel så går den både til grill- og dress.
Har selv ganske store håndledd, men føler på ingen måte at den blir for liten. Egentlig så vil jeg fortsatt påstå at 36mm er den rette størrelsen på en Datejust :cool:
Vis vedlegg 109925 Vis vedlegg 109926
Personlig synes jeg 36mm får litt lange lugs (stor kasse) i forhold til størrelse på skiven, så for øyeblikket synes jeg nesten den ser litt rar ut... Men, det er nå ;)
 
For min del er det soleklar seier til DJ41 - 36mm ser altfor liten ut på mine håndledd.

Nå har jeg riktignok kun prøvd DJ36 med fluted bezel (og diamantskive, jubilee lenke), og det er mye mulig at den ser større ut med glatt bezel og oysterlenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Personlig synes jeg 36mm får litt lange lugs (stor kasse) i forhold til størrelse på skiven, så for øyeblikket synes jeg nesten den ser litt rar ut... Men, det er nå ;)

Slanke fine lugs har den. Den nye Datejust 36 (ref.126233) i Two Tone som ble lansert på Baselworld 2018, har enda slankere og "lengre" lugs. Nye end links har den også fått.
Vurdere den selv i TT med sort skive og diamanter på indexene.
photo_2018-09-03_14-10-46.jpg
photo_2018-09-03_14-10-19.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og Fredrik4628
Jeg gikk for 36mm grunnet min håndleddstørrelse, i tillegg til at tidligere Datejust 36 kom med «skjult lås» (crown clasp) i stedet for oyster-lås;)

Skjult lås er drit fett på Jubilee. Det er bare helt riktig. Burde vært en option.

Når det gjelder 36 vs 41 er det håndleddet og selvfølgelig smak som bestemmer, enkelt og greit. Selv ville jeg uten tvil gått for 41 med fluted bezel, Jubilee og mørk skive, men klarer ikke å bestemme meg for om det skulle vært sort eller blå eller rhodium...
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og fysiofelipe
Takk for mange gode innlegg her, neimen ikke lett dette:)

Om det ikke skulle være vanskelig nok å velge str har jeg også titte på TT. I utgangspunktet var det grå som gjaldt.

Går TT til de fleste antrekk eller tenker dere dressklokke da?
 
Jeg gikk for 41, fluted, jubilee og blå skive for en måneds tid siden. Jeg har ganske vanlige håndledd, og personlig synes jeg den sitter helt perfekt. Jeg prøvde 36 flere ganger også, og følte meg mye frem på det. Jeg tror bare man må føle selv på hva som føles mest riktig for seg selv. Man finner ingen fasit på det, dessverre. For øvrig enig i det som ble skrevet litt høyere opp her med litt «feildimensjonerte» lugs på 36. Synes proporsjonene på 41 er perfekte.
 
  • Liker
Reaksjoner: navnetmitt
Jeg sverger til 36mm og kjører min 116233 til det meste fra dress til løpetur. Twotone er mer allsidig enn jeg trodde. 36mm med jubilee er også utrolig behagelig på armen. Jeg er forholdsvis lang og har normale håndledd og føler slett ikke at 36mm blir for lite.

DDDBC5E0-759D-4401-AC99-251AA258ADBF.jpeg


Og her fra løpetur

08593C1E-817F-4999-BE5D-8D2216E67865.jpeg
 
Jeg sverger til 36mm og kjører min 116233 til det meste fra dress til løpetur. Twotone er mer allsidig enn jeg trodde. 36mm med jubilee er også utrolig behagelig på armen. Jeg er forholdsvis lang og har normale håndledd og føler slett ikke at 36mm blir for lite.

Vis vedlegg 110317

Og her fra løpetur

Vis vedlegg 110318

Et nydelig eksemplar av DJ36 TT!
Wear it in good health!
 
  • Liker
Reaksjoner: robert A
41mm er ikke aktuelt for mine håndledd, men jeg foretrekker uansett 36mm. Jeg synes 36mm-kassen er estetisk langt mer vellykket; 41mm ser noe oppblåst og uproposjonal ut, spesielt med glatt bezel. Man skal ha temmelig grove håndledd for at 41mm skal se bedre ut enn 36mm. Synes jeg.
 
Hadde selv 36, og den satt som et skudd. Hadde antagelig sett enda bedre ut på meg i 37-38, men i 41 er den, i mine øyne, too beaucoup. Ikke minst med riflet bezel.

Men smaken er som baken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla