Datejust 36 VS 41

Datejust 41 VS Datejust 36

  • Datejust 41 er perfekt

  • Datejust 36 er perfekt

  • Datejust 39 er perfekt (hvorfor finnes den ikke?)

  • Bryr meg ikke. Er jo tapsprosjekt uansett.


Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
DJ er en klassiker. Rolex som mest solgte modell.

Egentlig bør enhver entusiast ha en slik. MEN som du er inne på; Størrelsen?!

Klassisk = 36
Moderne = 41

Jeg er såpass moderne at jeg ville valgt 41. 36 blir for lite, samme med 39. Hadde jeg hatt 41vville jeg blitt fornøyd og følt den passet og den ville fått wrist time.

8
 
Nye 36mm

8E52E8A4-6823-4F21-A279-5DBE0A1FD195.jpeg
 
Jeg har nyeste versjon av Dj 41, og har relativt små håndledd (ca. 17 cm i omkrets). Hadde samme dilemmaet selv da jeg kjøpte tidligere i år, men kunne ikke vært mer fornøyd. Sitter perfekt. Som nevnt så er den faktisk like under 40mm, og ikke 41 som navnet skulle tilsi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har selv hatt 41mm, men neste DJ blir en 36mm, litt av de «klassiske» grunnene og litt av mine tynne håndledd, men ingen av disse er direkte avstøtende;)
 
Stiller spm her også (egentlig i DJ tråden).

Kan noe med DJ 36 og ca 17-18 cm håndledd vise frem et wristshot?
Jeg lurer på om jeg skal vurdere 36 i stedet for 41
 
Forskjellen mellom 36 og 41 er ganske betydelig...som vist på bilde her stjålet fra interweb. Det er det som gjør valget besværlig... Hadde forskjellen vært minimal hadde det ikke vært så farlig....
D9FC11D5-E019-4DAE-B645-B869CD15C771.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Matsmet
Skulle man som barn tegne en bil på 70 og 80- tallet, tegnet man noe som minnet om en Volvo 240. Skulle man tegne en klokke ble det no noe som minnet om DJ 36... Det er noe med de åpenbare og intuitive proporsjonene og formene på DJ 36 som gir resonans med mine følelser. Det er arketypen av en eksklusiv klokke. Det er nevnt tidligere i denne tråden at 36 nok er best «i lengden». Det klinger godt med mine følelser, og passer med min oppfatning. Har prøvd 41 i butikk mange ganger, fått et godt inntrykk (hvilken Rolex gir ikke en god følelse), men latt vær å kjøpe pga proporsjonene og tanken på at i lengden.... så ville jeg hatt mest glede av 36’en. Den perfekte, arketypiske klokke??