Datejust 36 til dame - innspill?

Medlem
23. april 2018
Innlegg
14
Sted
Stabekk
Hei!

Jeg håper å kunne få noen tips på veien av dere her inne som virker å ha greie på det meste i klokkeverdenen! Jeg har en datejust 31mm, jubileelenke, fluited bezel hvitt gull og sølvfarget diamantskive. Jeg elsker kombinasjonen, MEN jeg har hatt den i halvannet år og er fortsatt usikker på om jeg synes 36mm passer meg bedre.. Siden jeg har tenkt så lenge på det, vurderer jeg selge min (kjøpt hos Bjerke og alt er tatt vare på) og gå for helt maken i 36. Jeg kommer naturligvis til å tape endel på dette, så jeg klarer ikke lande 100% om dette blir riktig avgjørelse på sikt. Etter mange år med store klokker så har man blitt vant til at de kan være større, men er dette noe som er kommet for å bli? Jeg er ikke dødsopptatt av trender nødvendigvis, men påvirket blir jeg. Tenker likevel at den i 31 er veldig fin til de med forholdsvis smale håndledd eller de som er veldig klassiske i stilen. Synes klokken er utrolig fin, og det gjør meg ikke lenger noe at den «synes» litt. Det var nemlig litt avgjørende da jeg gikk for 31 - nå vil jeg ha mer Er dette idiotisk av meg å vurdere, sånn objektivt sett? Skulle jeg valgt her og nå liker jeg uttrykket til 36 best, men om fem år? Blir superglad for noen konstruktive innspill! (PS: DD i 34 er ikke aktuell pga lenken, men den str er perfekt.. )
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kona fikk en vintage DJ 36 mm i gull/stål av meg for 4-5 år siden.
Tidligere brukte hun mindre klokker, men er strålende fornøyd med denne. Det blir langt i fra for mye klokke og hun har «normale» håndledd for dame.

Personlig synes jeg 36 mm er perfekt og passer til både casual og kjole. Har ikke for vane å ta bilde av konas håndledd, så fant ikke noen på kamerarullen.

Har du først fått det for deg at 36 mm frister, så kommer du garantert ikke til å angre - kjør på!

Legg gjerne ut et bilde av den du har ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
224CC25B-DFBE-478F-B935-4FA0ADEE2CB3.jpeg
 
Dette er klokken min:) Hehe ja jeg tror du har noe rett i det.. Jeg er utrolig glad i denne klokken, men dette med størrelsen har jeg tenkt så mye på!
 
Kjempefin! De ser jo ikke store ut, egentlig litt røffere og mer edgy enn 31mm. Den blir litt mer uskyldig og klassisk, om man kan si det.
 
Har du forresten en formening om hva jeg realistisk sett kan få igjen for denne? Kjøpt hos Bjerke i Oslo i mai 2016, nettopp vært til servise og lett overhaling. Nypris er vel ca 84k i denne kombinasjonen..
 
31 mm holder seg dessverre ikke så bra i pris som 36mm og oppover - det er litt mindre marked for disse.
Det finnes mange markedsplasser for klokker om dagen, men for denne vil jeg tro Finn.no er riktig sted, og ville nok også annonsere her inne og på Rolex Forum Norge på Facebook.
 
Om jeg skal være ærlig, så føler jeg 31 mm er for litt eldre damer, 26 mm er bestemor.

36 mm er for den litt mer sporty/trendy kvinnen mellom 20 og 60 år :)

Men ikke hør på meg, jeg har ikke greie på pikeur :D

Holder meg deg her! DJ36 er helt perfekt for litt ynger kvinner. Dessuten som Rød sier, det er også innafor for menn bruker 36mm og dermed er den mye letter omsettelig enn 31mm og 34mm dersom den skal selges :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Gratulerer! Fruen har også en 36mm 16013, two tone. Hun liker den meget godt og synes ikke den blir for stor. Og så kan jeg lure meg til å bruke den en gang i mellom...
 
  • Liker
Reaksjoner: Maria