Damasko

Hmmm..
Skremmende lite aktivitet i denne tråden...

Spesielt sidan eg synes Damasko er enormt kule toolwatch. Slitesterke!
IMG_20161021_124047.jpg

Hva synes folket om Damasko sin første diver?
Damasko-DSub1-Reyken.jpg

35127a908acce4bcacd59e8d2501de91.jpg

Selv er jeg litt usikker, klarer ikke bestemme meg om dette var kult eller litt billig. Jeg skulle gjerne hatt en Damasko diver, men kanskje i mer tradisjonelle Damasko fargero_O
I følge denne artikkelen er ikke kassen laget i Damasko sitt "ice-hardened" stål men i et overflate behandlet stål som ligner det Sinn bruker. Hvorfor gjør de dette? Min erfaring med Damasko sitt stål var at dette var svært ripebestandig og noe av det som gjorde Damasko unikt. Egner ikke Damasko stålet seg i en diver? Innspill @Hammerfjord

Hva synes folket om Damasko sin første diver?
Vis vedlegg 18397
Vis vedlegg 18398
Selv er jeg litt usikker, klarer ikke bestemme meg om dette var kult eller litt billig. Jeg skulle gjerne hatt en Damasko diver, men kanskje i mer tradisjonelle Damasko fargero_O
I følge denne artikkelen er ikke kassen laget i Damasko sitt "ice-hardened" stål men i et overflate behandlet stål som ligner det Sinn bruker. Hvorfor gjør de dette? Min erfaring med Damasko sitt stål var at dette var svært ripebestandig og noe av det som gjorde Damasko unikt. Egner ikke Damasko stålet seg i en diver? Innspill @Hammerfjord

Dårlig greie den fargeblanding... Det ser ut som Damasko "prøver seg" uten å bli helt bestemt: de fisker reaksjoner på en del forum. Og selvfølgelig folk vil ha den svart/hvit...
Den U-Boat stål Sinn bruker er best i sjøvann mot korrosjon i hvert fall.
Men kassen lukter litt Sinn design og det er ikke bra for Damasko etter min mening.
Jeg tror at den "halloween" versjon skal ikke selge seg bra og at Damasko vil fort bytte til svart/hvit:D

"There are some whispers on Watchuseek that Damasko has a black dialed version in the works, so stay tuned for more information on that."
Ja, sikkert: fyren fikk mye mail kan jeg tenke meg...
http://wornandwound.com/damasko-unveils-first-dive-watch-munichtime/

• Liker
Reaksjoner: Ban
Sikkert et dumt spørsmål, men hvorfra kjøper man Damasko når bor i Norge :)?

Det er vel ingen norsk forhandler av Damasko så da må du på nett, gnomonwatches.com eller toptime.eu er de jeg vet om, men det er sikkert flere.

• Liker
Reaksjoner: netrom71
@netrom71 Man kan bestille direkte fra Damasko fabrikken i Tyskland jeg har gjort det. Siden Norge er utenfor EU får man ikke benyttet nettbutikken på nettsiden til Damasko, men send de en e-post på hva man ønsker å bestille så går det ganske kjapt. Jeg har gjort det på denne måten.