Damasko

Er det noe konkret dato for når den kommer ut for salg?

Har ikke sett noen konkret dato, men i følge artikkelen jeg linket til litt lengre oppe i denne tråden er den forventet i januar 2017.
20161128_231945.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth
Sikkert et dumt spørsmål, men hvorfra kjøper man Damasko når bor i Norge :)?

Det er vel ingen norsk forhandler av Damasko så da må du på nett, gnomonwatches.com eller toptime.eu er de jeg vet om, men det er sikkert flere.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
@netrom71 Man kan bestille direkte fra Damasko fabrikken i Tyskland jeg har gjort det. Siden Norge er utenfor EU får man ikke benyttet nettbutikken på nettsiden til Damasko, men send de en e-post på hva man ønsker å bestille så går det ganske kjapt. Jeg har gjort det på denne måten.
 
På tide å løfte denne tråden igjen i anledning Damasko sin nye kronograf.

Damasko-DC86-Chronograph-6.jpg

Damasko-DC86-trio.jpg


Denne rykker veldig langt opp på listen over klokker jeg godt kunne tenkt meg.
Damasko er solide saker som det er skrevet mye om og endelig en ny kronograf der minutt-telleren på kronografen sitter i sentrum der den hører hjemme.
Lenka ser også veldig bra ut og skal i følge reviewer være råe saker.

Jeg tror jammen meg jeg ønsker meg ny klokke :cool:

https://wornandwound.com/introducin...t-indestructible-central-minutes-chronograph/
 
Denne tråden fortjener et lite løft. Er det noen som har hatt en Damasko på service, spesifikt en DA36? ETA-urverket skal jo være greit for de fleste her i landet, men selv denne "enkle" modellen inneholder en del Damasko-teknologi som kanskje kompliserer ting, som smøremekanismen i krona? Og hvis ikke den kan tas i Norge, har noen sendt sin til Tyskland?
 
Sendte DA-36 til Tyskland for ca. Sju år siden, og husker bare at jeg ble veldig overrasket over prisen - i negativ forstand. Hadde egentlig håpet at det skulle dekkes av garanti som følge av at klokken var ganske ny.

Ikke lenge etterpå virket det som hele urverket var løst. Akkurat som om ting hadde løsnet helt fra hverandre; at den ikke var skrudd skikkelig sammen. Siden har den bare ligget i en skuff.

Gidder i så fall ikke sende den til Tyskland på nytt; gå på en ny kostnadssmell.

Mao har jeg veldig dårlig erfaring med Damasko. Skal aldri kjøpe Damasko igjen.
 
Blev det köp? Har lust på denna också. Förstår dock inte vad skillnaden mellan deras dc80 och dc82 är. Någon som vet?

Nei det ble ikke kjøp. Det er så mange andre fristelser ;) Men jeg har lyst på en Damasko igjen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Nei det ble ikke kjøp. Det er så mange andre fristelser ;) Men jeg har lyst på en Damasko igjen:)
Japp helt riktigt, det finns många frestelser. Ser att Damasko kommer på en slags klockmässa nästa vecka inte så långt från där jag bor, får ta en tur och kika så får vi se.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Gjenoppliver denne tråden :)

Jeg kjøpte en Damasko DC56 for noen måneder siden og har vært veldig fornøyd. Den har vært veldig nøyaktig med under 0,5 spd i flere måneder, men de siste par ukene har den begynt å miste tid. Den går nå med jevnt med rundt -5-6 spd, men fungerer ellers utmerket. (Jeg er litt usikker på hva som har skjedd, men den kan ha fått et støt.)

Siden klokken er relativt ny trenger den nok bare en enkel regulering for å få den tilbake til rundt 0 spd. Er det noen som har erfaring med urmakere i Oslo og Damasko?