Dagens vintage

Flott Aquastar Regatta @MINUTE_REPEATER! Undervurdert brand. Her er min (som jeg har på i dag grunnet været):

164888


Aquastar Benthos 500, cal. AS 2162 (1969)

Bilde fra i sommer, tok også et nærbilde av skiva:

164890
 
Syns Mark II er en sjelden perle blant vintage klokker. Herlig design. 50 år gammel og går som ei klokke! Komplett og norsk. En tilsvarende pakke fra Rolex er priset 10-gangeren, ergo: Mye klokkeglede for pengene.
BEE3563A-E430-4241-827C-7039B09C32B9.jpeg
 
Langt i mellom nytt her i gården, men fikk denne i posten i dag:

167.070.jpg


Kjøpt på eBay. Et "farlig" sted, men det er mulig å gjøre meget gode kjøp hvis man passer på å gjøre hjemmeleksen sin før man slår til. Dette er en 167.070, en artig referanse: Chronometer-sertifisert cal. 551-verk i en Geneve-kasse. Trenger en ny sekundviser, men er ellers i over gjennomsnittet stand. Fortsatt brush-finish på kasse, skarp og fin (ikke blitt polert nevneverdig). Skiven har fått en jevn kremete patina, ikke blitt re-lumet. Eventuelle merker og ujevnheter er i glasset, som jeg også kommer til å skifte. Original skive, riktig fonter, plassering og størrelse, korrekte visere.

Skal få tatt den med til Simen for litt TLC. Kommer tilbake med en egen historie- og fototråd med denne!
 
Redigert: