Nydelig Nivada, @MrFinale .
For noen uker siden, på ferie i Kroatia, vurderte jeg å kjøpe en Nivada Taravana. Stål, automatic, nyservet og utrolig bra stand. Gjorde ikke det uten at jeg er helt sikker på hvorfor.
For det første, så var det på loppemarked og jeg har aldri kjøpt klokke på loppemarked.
Og så var det noe med klokka som fikk alarmen i hodet til å gå. Var viserne original? Bezelen hadde en annen farge enn resten og for meg så det ut som titan. Har aldri sett sånn Nivada og google hjalp meg ikke. Har tenkt lenge på den klokka og lurer på om jeg var paranoid uten grunn. Noen som kan hjelpe?
Har bare to bilder:
Vis vedlegg 163286Vis vedlegg 163287
Slik jeg ser det gjorde du det rette. Jeg ville heller ikke ha slått til på denne. Den kan gjerne være legit, men når den er så sjelden at du ikke finner et ENESTE likt eksemplar på nettet, da er det nok for godt til å være sant. :Vel, hvis du ser bort i fra et salgsinnlegg i, ja et kroatisk diskusjonsforum da.
I tillegg virker det rart med radialer (minuttmarkører) både på skive og innvendig bezel-ring/kasse. Ikke logisk. Dette bare styrker sannsynligheten for en franken.