Dagens vintage

Et nytt bilde av denne dykker-kronografen, etter service. Kassen har blitt skinnende ren, og nå mulig å lese av inskripsjon på baklokket.
20190911_172603.jpg

Ollech&Wajs, "Silvernight"
 
Nydelig Nivada, @MrFinale .
For noen uker siden, på ferie i Kroatia, vurderte jeg å kjøpe en Nivada Taravana. Stål, automatic, nyservet og utrolig bra stand. Gjorde ikke det uten at jeg er helt sikker på hvorfor.
For det første, så var det på loppemarked og jeg har aldri kjøpt klokke på loppemarked.
Og så var det noe med klokka som fikk alarmen i hodet til å gå. Var viserne original? Bezelen hadde en annen farge enn resten og for meg så det ut som titan. Har aldri sett sånn Nivada og google hjalp meg ikke. Har tenkt lenge på den klokka og lurer på om jeg var paranoid uten grunn. Noen som kan hjelpe? :)
Har bare to bilder:
3E108F92-6A5F-4098-A0D7-BE6C58A7E50E.jpeg
52A44CAB-5BB7-4A36-A677-1B7702A19EE5.jpeg
 
Prisen var 600€. Det var ikke prisen som ødela det, men usikkerheten rundt originalitet av klokka. Jeg likte klokka veldig godt og skulle gjerne hørt nå at den var franken. Ville følt meg bedre. :)
 
Nydelig Nivada, @MrFinale .
For noen uker siden, på ferie i Kroatia, vurderte jeg å kjøpe en Nivada Taravana. Stål, automatic, nyservet og utrolig bra stand. Gjorde ikke det uten at jeg er helt sikker på hvorfor.
For det første, så var det på loppemarked og jeg har aldri kjøpt klokke på loppemarked.
Og så var det noe med klokka som fikk alarmen i hodet til å gå. Var viserne original? Bezelen hadde en annen farge enn resten og for meg så det ut som titan. Har aldri sett sånn Nivada og google hjalp meg ikke. Har tenkt lenge på den klokka og lurer på om jeg var paranoid uten grunn. Noen som kan hjelpe? :)
Har bare to bilder:
Vis vedlegg 163286Vis vedlegg 163287

Slik jeg ser det gjorde du det rette. Jeg ville heller ikke ha slått til på denne. Den kan gjerne være legit, men når den er så sjelden at du ikke finner et ENESTE likt eksemplar på nettet, da er det nok for godt til å være sant. :Vel, hvis du ser bort i fra et salgsinnlegg i, ja et kroatisk diskusjonsforum da. :) For å si det sånn: Mer sannsynlig at det er en franken, enn at denne er original.

I tillegg virker det rart med radialer (minuttmarkører) både på skive og innvendig bezel-ring/kasse. Ikke logisk. Dette bare styrker sannsynligheten for en franken.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Du har nok rett. Har søkt litt mer på Taravana og det finnes ikke en eneste til. Takk og pris for alarmen i hodet. Nå kan jeg få tilbake nattesøvnen. :) Tusan takk for hjelpen.
 
Klarer ikke å glemme den Nivada Taravana. :D
Her er en til fra Italia, solgt på E bay i går. Helt lik. :confused:




s-l1600.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: foselo og fredskijj