Dagens vintage

Ikke akkuret en klokke, men uansett vintage..
CUzeV62.jpg

Poster denne som et lite innspill til "størrelse -diskusjon" Med sine 35mm var dette stort ur i 1953! Må innrømme at jeg heller mer og mer mot moderat størrelse på uret. I mine øyne er 40mm perfekt på en dykker.

Uansett så har jeg og fått sansen for Rolex sine lillebrødre, med "bare" 34mm. Men et vesentlig moment er at de har lenke!

20170314_220602_edit_1489527979598.jpg

Zodiac SeaWolf 69 modell. WR 200 meter (for mange år siden) ETA 2783 urverk. 35mm kasse med 17.5mm lug... Sistnevnte indikerer at uret i hovedsak var tiltenkt markedet i USA.

Takker så mye @Pina - det var dette uret som startet samlingen!
Kunne gjort det for meg også. For en 5 år siden hadde jeg hånden på en 1016, selger forlangte kr 16000, da kunne muligens en Omega Seamaster inngå i handelen. Klokken var i flg selger kjøpt av ham, lokalt i Kristiansand i 1974-75.
Jeg hadde på det tidspunkt aldri holdt i en Rolex og hadde null kunnskap, turde derfor ikke slå til. men fikk den ikke ut av hodet, vel et år etter tenkte jeg at jeg måtte ringe ham og prøvce å få til en handel, om klokken fremdeles var for salg. Før jeg fikk somlet meg til å ringe ble klokken lagt ut på finn.no. Mener den ble solgt for rundt kr. 19.000. :(
Men interessen for klokker og vintage var allerede trigget og ble absolutt ikke noe mindre etter dette.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Kunne gjort det for meg også. For en 5 år siden hadde jeg hånden på en 1016, selger forlangte kr 16000, da kunne muligens en Omega Seamaster inngå i handelen. Klokken var i flg selger kjøpt av ham, lokalt i Kristiansand i 1974-75.
Jeg hadde på det tidspunkt aldri holdt i en Rolex og hadde null kunnskap, turde derfor ikke slå til. men fikk den ikke ut av hodet, vel et år etter tenkte jeg at jeg måtte ringe ham og prøvce å få til en handel, om klokken fremdeles var for salg. Før jeg fikk somlet meg til å ringe ble klokken lagt ut på finn.no. Mener den ble solgt for rundt kr. 19.000. :(
Men interessen for klokker og vintage var allerede trigget og ble absolutt ikke noe mindre etter dette.

En 1016 til 19.000 - må sies å være et veldig godt kjøp!!! P.t. er det sjelden at en 1016 går under 50K, selv uten lenke!!!!