Dagens vintage

IMG_0804.JPG
 
Fikk ekstrakt fra arkivet i dag.
IMG_1441.JPG

Og her er historien om klokka fra opprinnelige kjøper , han bommer på kjøpsår men etter 49 år er det tilgjivelig.
Teksten er klippet fra eposten jeg fikk av han.

"HISTORIKK AV OMEGA SEAMASTER 600

Klokken ble kjøpt i 1971 av urmaker Gilje Stavanger,klokken hadde da mørk blå gummirem hadde denne remmen ca 2 år da jeg valgte å gå overtil lenke.De første årene var det meste bare hobby dykking,noe senere tok jeg opplæring i arbeidsdykking ,
og i forsvaret i 1975 hadde jeg oppdrag fra firma Marine suppy de hadde motorskipet Nesodtangen som gikk ned ved kai på Langøy utenfor Stavanger,båten låg på 24 M bruke dykkertabell fra den Amrikanske marinen og var da avhengi av klokken
for å ha kontroll på bunntiden under dykking .På denne tiden drev jeg et fima som het froskemannservice da med oppdrag bla.fra havnevesn og forsikkring selskap,brukte altid klokken på alle dykk. 1980 startet jeg dykkeravdeling på Naf-Viking Stavanger med oppdrag
fra politi,forsikkringselskap.I slutten av 1970 året og noe inn i 1980 åra var jeg innleid på dykking i Jåttåvågen det var bygging av condeep plattform understell,det dypeste dykket var på 90M og dykkeruret var altid med.Stoppet opp med dykking i 1995.


Mvh. Jan ....... "