chronometer
Støttemedlem
Eterna-Matic er flotte ur. Disse la grunnen for dagens automatiske urverk. Moderne med opptrekk i begge retninger og kulelager for innfesting av rotor....Dette er en klokke som tilhørte min morfar. Jeg er oppkalt etter han, men han døde før jeg ble født så jeg fikk aldri truffet han dessverre. I hele min oppvekst har jeg fått høre hvor lik jeg er han i humør og væremåte.
For et par år siden dukket denne klokken opp i en pose sammen med mye annet. Etter litt etterforskning fant vi ut at han kjøpte den samme år som min mor ble født, i 1956. Det var jo også litt spesielt.
Den fortjente en etterlengtet service og fikk byttet glass som hadde sprukket, da den bar preg av å ha ligget glemt i en pose i årevis.
I fjor bar jeg klokken i eget bryllup, så den har blitt spesiell også på en ny måte.
Stemmer. De tok jo også disse 5 kulelagrene som egen logo etter denne innovasjonen.Eterna-Matic er flotte ur. Disse la grunnen for dagens automatiske urverk. Moderne med opptrekk i begge retninger og kulelager for innfesting av rotor....