Dagens vin

Hørt mye om at dette skal være en bra rosévin. Det ble en kjapp runde rundt på div. pol for å sikre noen flasker til feriestart i dag, men de ble fortløpende utsolgt. Nærmest "Rolex-tilstander" jo o_O Ser fram til en test i kveld!
Vis vedlegg 289925

Spent på å høre hva du synes. Prøvde denne for noen år siden - til stor skuffelse. Kan ha vært uflaks med flasken. Har ikke prøvd siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og eidehelg
Il Mimo har en tendens til å omvende de som ikke liker rosé i utgangspunktet - alltid fin den @eidehelg !

Her går det i gode, gamle Arlaud

image.jpg
 
Spent på å høre hva du synes. Prøvde denne for noen år siden - til stor skuffelse. Kan ha vært uflaks med flasken. Har ikke prøvd siden.
Absolutt verdt prisen etter min mening. God fylde og lengde, fruktig med passe syre. Kjørte den uten mat og den funker veldig bra til det. Sikkert like god til passende (lett) mat? Synes den kan minne litt om Wongravens senza compromesso (også 100 % nebbiolo), men holder kanskje en knapp på Wongravens rosévin - den er enda fyldigere etter min smak. Men jeg er ingen ekspert på området, jeg bare liker gode viner. Tror jeg må ta en ny pol-runde i morgen for å sikre litt brygg fra Wongraven! Ingen fan av musikken hans, men har desto større sans for fyren, hans vinproduksjon og smak i biler ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og Carrera
Første smak for vår del av Il Mimo her i huset også og den falt i og for seg i smak, dog er hypen akkurat det, en hype.. Jeg er ikke noen ekspert på rosé, men eksempelvis Miraval syntes jeg er mer spennende og gir meg mer. Mulig Il Mimo har noe mer syre slik at den takler mer mat, men rosé drikker i alle fall jeg heller på terrassen uten mat, enn med. Jeg klarte også å få tak i en six pack av Keller sin Spätburgunder rosé som også er ny for meg, og den har jeg stor tro på!

B7928CBC-EC97-4B57-940B-7C9682CC4212.jpeg
 
Redigert:
Bollinger NV, ingen utpreget drittsmak av denne!
Men hva er det på korken? Kjennes ut som små saltkorn, men er blanke som glass.

image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og BigT