Dagens vin

Denne er perfekt til sjokolade! 16,5%, så den går vel under sterkvin. Løp og kjøp
C47D8772-EEF7-4021-BAD1-9D24DBA6996C.jpeg


Kjørte denne til sjokoladefondant (m/ bringebærsorbet) i kveld. Den takler faktisk sorbet på en grei måte. Nice:p
DCF68EF1-0FCF-4597-A8B7-B2C114320150.jpeg
 
Redigert:
Kjøpte denne hos Matthiasson i Napa i August. En ok dessertvin, ikke veldig imponert ifhrt prisen ($35), men dog interessant. Noe petroleum på nesen, men ikke like mye som Sauternes eller spätlese. Mye tørket aprikos all around og det var egentlig det..
41076A95-0F56-4547-B1CA-D93BA7AA3366.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og sunshine
Hva synes du om Schug’en @Kenny1000 ? Personlig synes jeg den er snacks!
Snacks er ett ord jeg kan bruke, helt klart! Er derimot ikke god på notater, og skal ikke prøve meg på noen anmeldelse. Men helt klart snacks ;) Jeg må si at Land Of Saint fra uken før overrasket meget positivt, mens Hawk Hill`en fra Anthill Farms skuffet litt, i alle fall om jeg tar hensyn til prisen.
 
Den er rimelig lekker. Men her trengs det utfyllende smaksnoter :)


Er dessverre ikke så god på smaksnotater, men kan prøve meg :)
Mye gjærbakst (noe jeg virkelig digger), nøtter og mineralsk. Videre frisk på syre, mer som epler i starten og så mer citrus mot slutten. Kremete munnfølelse og en smak som varer, og varer og varer.
Misunnelig på kompisen min vi fikk den servert hos, som har 11 flasker igjen av denne.
Drakk en standard Bollinger i kveld, og noe av det jeg virkelig digger med Champagne som har noen år på baken er at boblene er litt roligere (hvis det gir mening).
 
Er dessverre ikke så god på smaksnotater, men kan prøve meg :)
Mye gjærbakst (noe jeg virkelig digger), nøtter og mineralsk. Videre frisk på syre, mer som epler i starten og så mer citrus mot slutten. Kremete munnfølelse og en smak som varer, og varer og varer.
Misunnelig på kompisen min vi fikk den servert hos, som har 11 flasker igjen av denne.
Drakk en standard Bollinger i kveld, og noe av det jeg virkelig digger med Champagne som har noen år på baken er at boblene er litt roligere (hvis det gir mening).

Takker for gode noter.
Har kun smakt denne to ginger tidligere i år. Men den levere noe voldsomt.Masse petrolium, gjærbakst, noe toast og en herlig lang tresmak som henger godt i.
Nydelig årgang som er verdt å ha i kjelleren.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV og Golfballen