Dagens vin

image.jpg

Herlig tysk riesling med god lengde, mineralsk og sitrus

Kunne tenke meg å handle inn et par flasker med noe ordentlig gammelt til konas 40-årslag i 2025. Hvor bør jeg lete for å finne 1985-vintage i rødt eller bobler?

Kunne tenke meg å handle inn et par flasker med noe ordentlig gammelt til konas 40-årslag i 2025. Hvor bør jeg lete for å finne 1985-vintage i rødt eller bobler?
Følg med på Blomqvist-auksjonene. Såvidt jeg husker er neste i slutten av august :)

• Liker
Reaksjoner: twt2
Veldig lys på farge, brunlig og uklar. Gjæret uten skallkontakt ved 14 - 16 grader, laget i tradisjonell Marouvas-stil med 2,5 år på fat som ikke er fylt helt opp slik at den oksideres. Frisk syre, røde bær, en helt annen vin enn den kotsifalien polet har inne.
20230727_214743.jpg

20230727_214947.jpg

You could try this. I haven't had any experience with the company.

Paulson Rare Wine e.K. <shop@rare-wine.com>
Paulson Rare Wine e.K. - Passauer Str. 27 - 94065 Waldkirchen - Germany - Tel.: +49(0)8581-910145

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: twt2
Jeg har handlet med denne vinforhandleren i Frankrike et par ganger. De sender IKKE til Norge (selv om det kan se sånn ut på nett), men PR til Strømstad funker utmerket. De sender dit på et par-tre dager, så kjører du over grensa og henter (ser du er i Jessheim, så det er ikke lange turen), og tar vinen inn på normal kvote uten noe ekstra styr - med mindre du bestiller mange flasker, da toller du inn med appen og betaler en femtilapp eller så pr flaske.

1985 er et veldig bra år i Bordeaux - uten at jeg vet budsjettet ditt, er jo Angelus fra 1985 til rundt halv pris av hva du får moderne årganger på polet for et rimelig greit kjøp i mine øyne.
1690874727693.png