Dagens vin

Planeta Chardonnay 2015

Mørk gyldegul. Litt lukket på duft. Aprikos, fersken, treverk og smør. Dekadent. Medium + syre. Litt sliten dessverre, og forrige flaske for 2 år siden var mye bedre. Tidenes tax-free kupp til 180kr i sin tid.
87E8CF31-8F6D-420F-ABD2-05D1B2945BFD.jpeg

Planeta Chardonnay 2015

Mørk gyldegul. Litt lukket på duft. Aprikos, fersken, treverk og smør. Dekadent. Medium + syre. Litt sliten dessverre, og forrige flaske for 2 år siden var mye bedre. Tidenes tax-free kupp til 180kr i sin tid.
Vis vedlegg 325235
Disse var et kupp på danskebåten for 1-2 år siden. Mye rimeligere enn Heinemann OSL tax free. Jeg syntes det var mye bang for buck da!

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Ganevat savagnin 2016 til ost i går. Litt uventet mye flor for min smak, med honning, nøtter, bakt sitron, tørket fiken og svisker. Litt kort, men servert for kaldt. Bedre når temp kom på 14-16.

Deretter ny anbefaling fra m.Bø med en kjølig Oregon pinot. Denne hadde flott fruktkvalitet, modne bringebær og markjordbær. Svært lite tanniner, og har nok sett svært begrenset om noe fat. Grei vin, men synes den ble litt platt og kommer til å levere tilbake tre av de fire flaskene jeg kjøpte.

89BB2648-5098-43C2-B2A9-75E432671BA3.jpeg

@larskp86 vedr.retur. er det enkel sak å returnere flasker ein ikkje likar på VP?
Kjempeenkelt. Leverte 8 flasker i dag. 3 av de nevnte og noen gaver (Amarone, doppio passo++) jeg vet at jeg ikke liker.
Får penger rett på kortet eller tilgodelapp hvis ønskelig.
De tar også retur på varer fra bestillingsutvalget, men usikker på om de tar retur fra tillegsutvalg/spesialutvalg.

Kjempeenkelt. Leverte 8 flasker i dag. 3 av de nevnte og noen gaver (Amarone, doppio passo++) jeg vet at jeg ikke liker.
Får penger rett på kortet eller tilgodelapp hvis ønskelig.
De tar også retur på varer fra bestillingsutvalget, men usikker på om de tar retur fra tillegsutvalg/spesialutvalg.
Altså type gaver uten kvittering?
Takk for raskt svar. Har bomma på 6er kjøp før og ...