Dagens sko!

20231028_180137.jpg


Veldig glad i desse frå Enzo Bonafe
 
Liten gave til meg selv
Stay safe!

 
  • Haha
Reaksjoner: Jone
Jeg har noen tilnærmet nye sko som dessverre har en helt forferdelig stank som kom etter et uheldig døgn i Berkeley. Jeg hadde bomullsokker og rundet av den lange dagen med å kjøpe ullsokker, men da var allerede skaden skjedd. Da jeg én uke senere var i Sacramento, la jeg dem i fryseren over to netter, og da jeg omsider kom hjem til Norge var det rett på skotørkeren, men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg hadde dem på meg en enkel 2 timers kjøretur i kulden, og da var den fæle lukta der igjen! Hva kan man gjøre?! :cry:
 
Jeg har noen tilnærmet nye sko som dessverre har en helt forferdelig stank som kom etter et uheldig døgn i Berkeley. Jeg hadde bomullsokker og rundet av den lange dagen med å kjøpe ullsokker, men da var allerede skaden skjedd. Da jeg én uke senere var i Sacramento, la jeg dem i fryseren over to netter, og da jeg omsider kom hjem til Norge var det rett på skotørkeren, men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg hadde dem på meg en enkel 2 timers kjøretur i kulden, og da var den fæle lukta der igjen! Hva kan man gjøre?! :cry:
Tror du får noen kvalifiserte råd om du opplyser hva slags sko det er snakk om.
 
Jeg har noen tilnærmet nye sko som dessverre har en helt forferdelig stank som kom etter et uheldig døgn i Berkeley. Jeg hadde bomullsokker og rundet av den lange dagen med å kjøpe ullsokker, men da var allerede skaden skjedd. Da jeg én uke senere var i Sacramento, la jeg dem i fryseren over to netter, og da jeg omsider kom hjem til Norge var det rett på skotørkeren, men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg hadde dem på meg en enkel 2 timers kjøretur i kulden, og da var den fæle lukta der igjen! Hva kan man gjøre?! :cry:
Jeg tråkket meg noe innforjævlig våt halvveis i en tur. Bomullssokker, søkkvåt, svett, tette sko, fullstendig elendighet.
Det luktet så forferdelig av dem at jeg trodde jeg måtte kaste dem, men så prøvde jeg med bikarbonat (du får kjøpt det i halvkilos esker på Clas Ohlson), styrtet tre-fire toppede spiseskjeer i hver støvel, ristet og fordelte det rundt så det skulle dekke alt, og lot det stå noen dager.
Når jeg så støvsugde det bort og gikk en runde med dem kom det noe mer, svakere surlukt, så jeg gjentok prosessen, og etter å ha gått en runde til med dem lot jeg dem stå med skotre i i en måneds tid, og da var lukten nesten borte.
 
Jeg har noen tilnærmet nye sko som dessverre har en helt forferdelig stank som kom etter et uheldig døgn i Berkeley. Jeg hadde bomullsokker og rundet av den lange dagen med å kjøpe ullsokker, men da var allerede skaden skjedd. Da jeg én uke senere var i Sacramento, la jeg dem i fryseren over to netter, og da jeg omsider kom hjem til Norge var det rett på skotørkeren, men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg hadde dem på meg en enkel 2 timers kjøretur i kulden, og da var den fæle lukta der igjen! Hva kan man gjøre?! :cry:
Hei,

Jeg har en skopray fra Scholl liggende i sånne tilfeller. Du må la skoene tørke godt først, deretter spraye og la skoene stå et døgn. Fås kjøpt på apoteket:

https://www.apotek1.no/produkter/scholl-deo-control-skospray-150ml-922524p

Ser også Eurosko osv. har noe tilsvarende fra Bama:

 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick