Dagens sko!

IMG_7271.jpeg


Inspirert av Tommasso med Stefano Bemer
 
20240123_141131.jpg

Disse er jeg meget godt fornøyde med å ha fått i såpass god form etter at jeg tråkket dem søkkvåte i salt sørpe tidligere i vinter, da var de horribelt skrukkete, tørre og misfarget av saltvannet.
Jeg har dessverre kommet til den konklusjon at finstøvletter må relegeres til bruk på tørre høst- og vårdager, og i disses tilfelle, som har plass til et par lester, også til begravelser i snøkov. Ja jo, og turer til land der "dypeste vinter" er godt over nullpunktet. Selv med Commandosåle er de sjeldent bedre enn livsfarlige på hålkeføret jeg har å pines med hjemme om vinteren.
Etter å ha risikert liv, lemmer, en flaske bourbon og en flaske hylleblomstlikør på vei fra polet på glatta ser jeg faktisk fram til å komme hjem til mine gule og grønne goretexsko med brodder.
 
Damn right! EG Picadilly var skoene som gjorde at jeg fikk dilla på sko.

Har hatt dilla på sko så lenge jeg kan huske, men deg begynte vel med Loake 1880 for min del når jeg studerte litt i England. Det som er dumt med EG og lignende er at plutselig virker 1880 og tilsvarende litt kjipt
 
Har hatt dilla på sko så lenge jeg kan huske, men deg begynte vel med Loake 1880 for min del når jeg studerte litt i England. Det som er dumt med EG og lignende er at plutselig virker 1880 og tilsvarende litt kjipt
Det kan jeg se for meg! Nøyer meg med Carmina inntil videre og gleder meg til dagen jeg kan kjøpe et par Picadillys med god samvittighet :mrgreen:
 
Nøyer meg med Carmina inntil videre og gleder meg til dagen jeg kan kjøpe et par Picadillys med god samvittighet :mrgreen:

Jeg har bare ett par EG og de er lakksko, som jeg åpenbart ikke har brukt veldig mange dager og har dermed ikke det store sammenligningsgrunnlaget, men jeg har flere par Carmina og favorittskoene mine med klar margin er et par Carmina i hestelær.

Ellers vil jeg påstå at "den dagen" bør være så snart som mulig, såfremt du har sluttet å vokse i føttene, da dette er sko du bør kunne reparere og reparere og reparere og ha til du dør av alderdom, og da blir det jo egentlig bare synd å vente! Bortsett fra sko som har blitt ødelagt av dårlige "skomakere" har jeg aldri kastet eller sluttet å bruke et par gode sko, og mine første gode sko begynner å nærme seg 30 år.