Dagens Panerai

Postet i sommerklokke 2023 også, men det er jo her som gjelder
PXL_20230623_144912692.jpg
 
Vis vedlegg 336605
Her er jeg avbildet med min første panerai.
kan ikke si annet en takk til Sverre for klokka og jeg er strålende fornøyd.
To ting som dukket opp i hodet mitt er
er det greit å kalle klokka for hunkjønn?
er det innafor å ha klokka slik på innsiden for å beskytte den eller hva tenker dere.
bildet ble tatt med 14 i promille og rett etter at jeg hadde slåss med en motorsag som ikke ville samarbeide. Om det var pga kjedet eller promillen er jeg litt usikker på…..
i dress så skal den selvfølgelig være riktig vei.
Gratulerer med helt rå Panerai!
 
Vis vedlegg 336605
Her er jeg avbildet med min første panerai.
kan ikke si annet en takk til Sverre for klokka og jeg er strålende fornøyd.
To ting som dukket opp i hodet mitt er
er det greit å kalle klokka for hunkjønn?
er det innafor å ha klokka slik på innsiden for å beskytte den eller hva tenker dere.
bildet ble tatt med 14 i promille og rett etter at jeg hadde slåss med en motorsag som ikke ville samarbeide. Om det var pga kjedet eller promillen er jeg litt usikker på…..
i dress så skal den selvfølgelig være riktig vei.
Forsiktig med motorsaga :ROFLMAO: En sann glede å se at du er fornøyd. Klokka kunne jeg fint beholdt, for den er virkelig lekker, men jeg prøver etter beste evne å holde galskapen litt i sjakk, og etterhvert dukker det opp nye ting man vil prøve. Da må noe ut. Forøvrig er Helge GG av aller ypperste sort!
 
Vis vedlegg 336605
Her er jeg avbildet med min første panerai.
kan ikke si annet en takk til Sverre for klokka og jeg er strålende fornøyd.
To ting som dukket opp i hodet mitt er
er det greit å kalle klokka for hunkjønn?
er det innafor å ha klokka slik på innsiden for å beskytte den eller hva tenker dere.
bildet ble tatt med 14 i promille og rett etter at jeg hadde slåss med en motorsag som ikke ville samarbeide. Om det var pga kjedet eller promillen er jeg litt usikker på…..
i dress så skal den selvfølgelig være riktig vei.
Gratulerer med en flott Panerai.
Litt fun-fact, dette uret er opprinnelig kjøpt (av meg) i Taormina, en by med en viss Panerai tilknytning ved at en av de opprinnelige Marina Militare dykkerne kom fra denne byen på Sicilia.
Sersjant Salvatore Leone var en av dykkerne som benyttet en Panerai klokke, når de på små undervannsbåter tok seg inn i fiendens havner og plasserte sprengstoff under vannlinjen på deres skip. Han ble skutt under et raid mot Britiske skip som lå til havn i Gibraltar i 1942, han ble imidlertid aldri funnet. Taormina har hedret han med en plakett og en av de få gjenværende undervannsbåter som ble brukt, og som nå er utstilt i en park i byen.
IMG_4436.jpeg

IMG_4437.jpeg

IMG_2434.jpeg

IMG_4438.jpeg
 
Redigert:
Gratulerer med en flott Panerai.
Litt fun-fact, dette uret er opprinnelig kjøpt i Taormina, en by med en viss Panerai tilknytning ved at en av de opprinnelige Marina Militare dykkerne kom fra denne byen.
Sersjant Salvatore Leone var en av dykkerne som benyttet en Panerai klokke, når de på små undervannsbåter tok seg inn i fiendens havner og plasserte sprengstoff under vannlinjen på deres skip. Han ble skutt under et raid mot Britiske skip som lå til havn i Gibraltar i 1942, han ble imidlertid aldri funnet. Taormina har hedret han med en plakett og en av de få gjenværende undervannsbåter som ble brukt, og son nå er utstilt i en park i byen.
Vis vedlegg 336751
Vis vedlegg 336752
Vis vedlegg 336753
Vis vedlegg 336754
Når jeg så på forsiden at du hadde innlegg på dagens Panerai, så var jeg nesten klar med gratulasjon og velkommen tilbake:ROFLMAO:
 
  • Haha
Reaksjoner: Gin
Jeg har lagt på min ønskeliste en bronzo pam00507. Men den er jo ikke mulig å få tak i gjennom Panerai butikker, er det noen her inne som vet om noen som vil selge en slik enn og vet dere ca hva jeg bør forvente å legge ut for en slik enn. Hvis den er å oppdrive så bør jeg vel prøve meg på en Pam00968, men er ikke så fan av brun skive.