Dagens nyanskaffede.
Skal snart pelles i molekyler
EDIT: da var klokka skrudd i atomer.
6138 verket til seiko er finurlig....
Det bygger på 6105 verket (samme som i willard).
Som de omtrent kun beholdt hovedplatearkitekturen og fjærhuset da de gjorde om til 6139 (som de puttet i speedtimeren)
Men neida, det var ikke nok. Her skulle man ha 12t visning på chronoen også.
Som resulterte i yttligere 10 deler til. Som de puttet på SKIVESIDEN av verket.
Som om ikke det var nok. Så dro de jaggu IGJENNOM akslingen til fjærankeret/barrelarbour med et friksjons"clutchet" tannhjul som kontunuerlig går rundt mens chronoen står stille. Det bryter jo mot all logikk at verket skal måtte kontinuerlig dytte mot en belastning (fjærskiven mellom fjærhus og tannhjul sett på bildet ovenfor).
Hadde jeg vært seiko hadde jeg bare startet på scratch jeg altså....