Dagens klokke

Hvor mye må en ut med for en Omega EB i dag?
Tror dere den har nådd sin pristopp eller kommer det til å bli en legende?

Kjenner at jeg allerede tenker på en gave til meg selv når jeg uteksaminerer om tre år;)

Dievas Vortex på hjemmelaget skinn på meg i dag.
Vortex-Version2-1.jpg

Joda, det ser slik ut - men i fare for å forsøple denne tråden - som altså ikke omhandler dagens antrekk, men dagens ur - får jeg vel oppklare det hele da. Eventuell taushet kunne jo - Gud forby - bli tatt til inntekt for at jeg faktisk satt i dongeri/denim-dress.:D

Fasit; - Cerruti 1881, Super 130S.

Siden dagens ur er en så viktig del av dagens antrekk for oss er vi egentlig ikke så langt OT.

Fin Cerruti! Her går det i en smule mer grovmasket ull og bytte til PO for kvelden.
L1010398.jpg

Apropos dongeridress, ok dette er OT, men kan ikke dy meg: Ikke akkurat Justins heldigste øyeblikk :eek::eek::eek::grin:
x978.jpg

Hvor mye må en ut med for en Omega EB i dag?
Tror dere den har nådd sin pristopp eller kommer det til å bli en legende?

Kjenner at jeg allerede tenker på en gave til meg selv når jeg uteksaminerer om tre år;)

Ser de sjelden (aldri?) til salgs her, men de dukker opp på ebay jevnlig. Bare pass på å styr unna quartz og mid-size. Den skal hete 2255.80 De varierer en del i pris og du kan være heldig og gjøre en god deal, men ebay er jo gambling på klokkens stand. Til og med gode bilder kan lure deg.

Flott klokke, jeg var et tastetrykk fra en 55 fathoms. Hvor god er lumen på denne? Bradystrap'en er snasen! :)

Takker. :) Er det noe jeg har å utsette på denne klokken, så er det nettop lumen. Jeg føler meg heldig hvis jeg greier å se hva klokken er en time etter at jeg har lagt meg.

Mens jeg kjedet meg på jobb, dro jeg fram en geigerteller som jeg holdt mot klokken. Jeg fikk dermed bekreftet at det ikke fantes radioaktive isotoper i lumen. (Brukes det i moderne klokker?)

Stråleverdiene til tritiumrørene (som fremdelses brukes i noen få klokker) er så lav at den ikke passerer glasset.