Dagens klokke

Du er nok inne på noe ja. ;)
Er en Densen B-330 og en B-320 koblet som bi-amper ett par Marten Miles III speakere, alt drevet av en Avid platespiller :D

Tøft! Aktiv deling også? Godt å se at vinylen lever.

Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)

Fin kontra på slutten der. Ole Brumm is the only way!

Alaska Project tilbake på den reimen den passer desidert best på, grå Maratac:
TBE_9806-1.jpg

Og så var det 18 års grense !

;)
Panerai PAM 249 Radiomir California dial

He he - jeg har en homage versjon som jeg bruker som rølpe klokke. Dvs. som benyttes ved visse anledninger hvor kveldens utfall kan være meget usikkert. Det kan ofte starte ganske så forsiktig med klokke prat og det hele:

ROLP-1.jpg

Men før man vet ordet av det så begynner praten og bli ganske så seriøs. Et tema som ofte går igjen er: "Er Cohiba egentlig overvurdert?" :

ROLP-2.jpg

Og før eller siden blir det så hett at det trengs en avkjøling:

ROLP-0.jpg

Men det hele roes ned i verdige former :)

FLYTTET BILDE TIL DEN LUKKEDE DELEN AV FORUMET GRUNNET NAKENHET :cool:

Frode.

Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)

Hva ??? Cragganmore som har innslag av honning og vanilje??? Det har jeg aldri fått med meg :) For meg er både Cragganmore og Lagavulin ildvann av typen "tjære, tang, tare, røyk, torv, sjø, båt og mer tjære". Enten grad 5 eller 6 :) Forøvrig fantastiske væsker som kan nytes en sen høstkveld. Må for all del ikke nytes vår og sommer.

Litt innenfor Spey's munning (ok - faktisk ganske langt ifra munningen) ligger landsbyen Forgue. Det er ikke langt ifra Inverurie - som igjen ikke er så fryktelig langt ifra Aberdeen. Her ligger et lite destilleri som heter Glen Dronach. Det har vært stengt noen år men har nå åpnet opp igjen. Ildvannet ifra perioden da det var stengt (rest lageret) var helt himmelsk. Nå har de startet opp igjen og tatt fram en del gamle lagrede fat. Dette er ildvann som er helt på høyde med den beste silke cognac'en. Øøøøhh - kan være litt vanskelig å få tak i. Men hvis du er i området så ....

Frode.

Da må du gjerne smake igjen ;) se produsentens notat:
http://www.nmwl.no/wiki/Cragganmore_12_year_old#Destilleriets_offisielle_smaksnotater

Lagavulin har en anelse honning, men i en annen kategori med torv og sjøsprøyt!

Forøvrig må du gjerne invitere på en glen dronach, som er ukjent for meg!

Jeg måtte rett og slett ned i kjelleren for å sjekke lageret og minnene: Her fant jeg Cragganmore 1979, 1980 og standard 16 års versjonen. Hmmmm - hos meg ringer det kun bjeller for jakt, tjære, tang, salt, mer jagt, mer tjære og varme i brystet. Das ist alles. Jeg må se å få utvidet smaks nyansene mine en smule.

Og så var jeg nesten tom for Lagavulin fant jeg ut! Skrekk og gru ! Kun en flaske 1984 igjen. Her må noe gjøres.

Men nå må jeg til sengs :)

Frode.

Dette er vel de beste "Dagens" sidene på lenge!
@Whiskey: var svoren Glenrothes fanatiker lenge. Kjenner det blir en tur på polet etterpå...
@Frode: cred å få med fruen på å poste det bildet. Det er fruen, er det vel...??

27AA31C4.jpg