Dagens klokke

Er det quartzmandag, så er det quartzmandag. Har dere ikke kvartsur, må dere låne! ;)

IMG_7175.jpg

Årets strap JoLu, uten tvil. Hmmm.... Kanskje vi kunne laget en aldri så liten konkurranse nå mot slutten av året ;)

Registrerte noe tøystoff (TOGA) som strap av en annen bruker tidligere. Skirem er også blitt brukt :)

Jeg følger opp med Longines Flagship i dag også.
Et deilig lite ur. Basis er eta 2895-2, 27 stener.
Jeg har blitt urimelig glad i den, rett og slett.:D

c7ece726.jpg

Møt selveste morfar-uret (ja, dette tilhørte min avdøde morfar - takk til min stadig spreke mormor som ga det til meg, fordi hun syns det var for galt at det lå i en skuff og ikke var til nytte) - jeg burde nok polere opp pleksien med litt autosol, og generelt fått tatt en overhaling på det. Hvilken årsmodell dette er aner jeg desverre ikke.

longinesflagship.jpg

Manuelt opptrekk og ingen datovisning - og det tikker skikkelig høyt, faktisk så høyt at jeg hører det når jeg sitter ved PCen og skriver :D

Denne lille blå tassen fikk være med på bildet i dag. Min første klokke, japansk og kjøpt i Japan på midten av 70-tallet. Den fikk enormt med juling de årene den var i bruk, først av meg og så av min bror. Den går utrolig nok fremdeles (mekanisk håndopptrekk), og har de siste 24 timer gått ca 2 min. for sent, ikke verst for en 35 år gammel barneklokke som aldri noensinne har vært på service eller fått vedlikehold av noe slag. Må være japansk kvalitet på sitt beste:cool:

img2102g.jpg