Dagens klokke

n5izro.jpg

PLACE DE LA CONCORDE: Pariserne har jaggumeg oppkalt en plass etter det berømte flyet! Stilig.

Plassen ble bygget i 1755 og fikk sitt endelig navn Concorde i 1830 for å fremme unifisering av folket i landet.
Gjennom dette ble den siste konge av Frankrike Ludvig XVI, sin fru og tusenvis av andre som var mot revolusjonen guillotinert der.
"Concorde" betyr enighet, sammenslåing, harmoni mellom mennesker.

Plassen ble bygget i 1755 og fikk sitt endelig navn Concorde i 1830 for å fremme unifisering av folket i landet.
Gjennom dette ble den siste konge av Frankrike Ludvig XVI, sin fru og tusenvis av andre som var mot revolusjonen guillotinert der.
"Concorde" betyr enighet, sammenslåing, harmoni mellom mennesker.
Hvah? Ble ikke Place de la Concorde oppkalt etter det kjente flyet? :D

Hva blir det neste? At Place de la Madeleine ikke ble oppkalt etter madeleinekakene? At de ti bud ikke ble skrevet til filmen med samme navn? :mrgreen:

Redigert:
Hihi. Hvah? Ble ikke Place de la Concorde oppkalt etter det kjente flyet? Hva blir det neste? At Place de la Madeleine ikke ble oppkalt etter madeleinekakene? At de ti bud ikke ble skrevet til filmen med samme navn? :mrgreen:

Jeg bare gir en kontruktiv detalje til din "morsomme" kommentar siden jeg har tilbringet 27 år av mitt liv i Paris.

Dessuten er jeg overrasket at det bare ble "...En snartur innom Galeries Lafayette." siden det er blitt en "mekka" for klokkemerkene i siste.
Hils Hung-Vuong på Girard-Perregaux butikk for meg neste gang du skal dit.
Kos deg med turismen din.

Dagens magi

Et helt vanlig bezel i aluminium

Simsalabim?

"Plutselig" keramisk (og mørk grå)

Redigert:
Tusen takk. Alltid skikkelig bra med konstruktive detaljer fra de eldre!

Det skal jeg gjøre! Hvem sa jeg er turist? ;)

Din avatar sier at du er "bosatt" i Oslo...
Hadde du vært Pariser, hadde du ikke tatt så mange bilder og skrevet slike kommentarer tror jeg.

OK. Du bare antok det ja. Skjønner.

Da avslutter vi her. Jeg foreslår at du tar resten av voksenopplæringen per PM. :)

Bonne année et bonne santé !

OK. Du bare antok det ja. Skjønner.

Da avslutter vi her. Jeg foreslår at du tar resten av voksenopplæringen per PM. :)

Bonne année et bonne santé !

Voksenopplæringen? Det kan du gi til dine venner...
Ja, jeg antok.
Fordi uansett at du jobber/bor der, er du ikke noe innfødt heller.

Nydelig nyttårsaftenvær. Avleggeren ligger i vogna og sover, og jeg har tatt på varme klær og nyter dagen ute med en god bok og ts. Godt Nytt år etter hvert!

16154964115_3ae514b531_b.jpg