Dagens klokke

En av favorittene på lanken idag, glemmer ofte helt å se hva klokken er når jeg ser på den.:)

IMG_4310_2.jpg
 
Min første "skikkelige" klokke på armen i dag, og den eneste i samlingen med mitt navn i garantipapirene.

Handler denne hobbyen om følelser? Ja, så absolutt!:eek:

null_zpsb1293046.jpg
 
Pie-pan

Ny i samlingen! :cool:

2E76A683-126E-4EFD-8AD9-B2E73EB59F32-2611-000003BDCFFEFA30_zps255ca055.jpg


Han lenge tenkt at pie-pan er den perfekte dressklokke, snublet tilfeldigvis over denne og slo til. Jeg skal ta bedre bilder og poste mer informasjon i egen tråd etterhvert.
 
Hva er prisen også? Så at den Miyota utgave var 545$…Ikke akkurat billig...
"Swiss MOVT" betyr ikke "Swiss-made" men -Swiss movement. Da er klokka egentlig montert i Asia av asiatisk deler med en såkalt Sveitsisk urverk. Jeg sier såkalt siden det er ofte gamle ébauches fra ETA montert i Asia(ofte gullfarge urverk).

@Hammerfjord: Som jeg skrev, er denne modellen med ETA urverk, ikke Miyota urverk. ETA utgaven er fjernet fra Magrette sine sider. Hvis du mener 545$ er dyrt, vil jeg anbefale deg å se nærmere på finish og opplevd kvalitet ved en anledning.
Når det gjelder merkingen Swiss MOVT, er det nettopp det det er, og ikke Swiss made, siden kassen er laget på New Zealand. Sist jeg sjekka, var ETA et sveitsisk konsern... ;)
 
Redigert av en moderator:
Takker for hyggelige ord, @Marius M

Flott RW du har, alltid noe speiselt med det første ordentlige uret!:)

Jo, takk for det :)

Helt klart. Grøsser når jeg tenker på at det ble vurdert solgt for bare noen måneder siden. Ikke mye salgsverdi sett i forhold til bruksgleden. Løsningen ble skinnrem fra Hirsch:)

Beklager at det sporet litt av her.
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord: Som jeg skrev, er denne modellen med ETA urverk, ikke Miyota urverk. ETA utgaven er fjernet fra Magrette sine sider. Hvis du mener 545$ er dyrt, vil jeg anbefale deg å se nærmere på finish og opplevd kvalitet ved en anledning.
Når det gjelder merkingen Swiss MOVT, er det nettopp det det er, og ikke Swiss made, siden kassen er laget på New Zealand. Sist jeg sjekka, var ETA et sveitsisk konsern... ;)

Jeg skrev "Hva er prisen også? Så at den Miyota utgave var 545$"
Hvis jeg spør om prisen når jeg nevner den Miyota versjon sin pris, det er fordi selvsagt, jeg spør om ETA versjon sin pris. Jeg spør ikke om det jeg vet…
De urkassene er ikke lagt i New-Zealand. De sier "Our Vintage Style roll case is made to a very high quality here in Auckland while all the watch components are sourced from overseas... " eller Kina for kassene.
Og det er vel kjent med Margrette.
Den "vintage style roll case" er en box sannsynnligvis : "...our signature vintage style roll case which is made from high grade New Zealand canvas"… Jeg tror at du vet hva er "canvas".
ETA utgaver er vanligvis dyrere en Miyota versjoner, da ja, det er ikke "billig" for meg...
 
Redigert av en moderator: