Dagens klokke

Helt korrekt, reim. Uret kaldes også Seiko Shogun. Uret er Seiko Samurai´s afløser ;)

009bag1.jpg

krille skrev:
Ganske kul den der! Kinesisk verk?

stemmer det, og prisen er følgelig bare rundt 1/10 av det en skinnrem til f.eks. klokken i profilbildet mitt koster. Hyggelig at klokkehobbyen ikke alltid bør bety hodebry, havregrøt og knekkebrød :D

Mitt bidrag til "Dagens" er GO Senator Navigator Panoramadate (Puh ! For et langt navn !)
på MonsterMesh fra Jürgen.

go0611.jpg

Som vanlig ingen Photoshopping. :)

Denne har fått lite wristtime i det siste, og er derfor dagens klokke:
06112009504.jpg

Orient CFM00002 (med remmen i stedet for lenka er det vel en CFM00003...) AKA Planet Orient

Juice skrev:
stemmer det, og prisen er følgelig bare rundt 1/10 av det en skinnrem til f.eks. klokken i profilbildet mitt koster. Hyggelig at klokkehobbyen ikke alltid bør bety hodebry, havregrøt og knekkebrød :D

Jeg vet ikke hva jeg synes om slike hommager egentlig, men jeg vet at jeg vil ha en slik :D Tvilsom, men fet!

deBalzac skrev:
Har byttet til meg denne, ca 5 år gammel, men i veldig god stand. 8 dagers håndopptrukket urverk.

[/img]

Den var flott. Er det et inhouse-verk? Var det en klokke som gikk andre veien, eller byttet du bort noe uviktig? :D

Den siste mohikaner, Explorer II fra Y-serie med stifthull og SEL-lenke (jaja, lenka brukes jo ikke uansett).

DSC03079.jpg

Hopalong skrev:
deBalzac skrev:
Har byttet til meg denne, ca 5 år gammel, men i veldig god stand. 8 dagers håndopptrukket urverk.

[/img]

Den var flott. Er det et inhouse-verk? Var det en klokke som gikk andre veien, eller byttet du bort noe uviktig? :D

Urverket er et Eberhard cal 896-8J, det er et Peseux 7001 ombygget med to fjærhus og gangreserve måler. Ombyggingen blir gjort ”inhouse” av Eberhard & Co.

Byttet mot to gamle filmkamera + et ”gammelt” Leica digitalkamera.

Nice, Jolu :D Skikkelig fint bilde og!
Hva slags reim kjører du på den?

Ingen overraskelser her, det er fredag og jeg sitter her med Jegeren og 14060m :mrgreen:

Fredag.jpg

Santos-Dumont skrev:
Bullit skrev:
Ingen overraskelser her, det er fredag og jeg sitter her med Jegeren og 14060m :mrgreen:

Ser ut til å kunne bli en fin fredag. Er det meningen med livet du har tatovert der på håndleddet, forresten?

Du må være den første som har tatt den tror jeg :D Er en stor Douglas fan!