Dagens klokke

frankrs skrev:
Hentet ut denne "lille" røveren i dag - og vips der røk hele julegavebudsjettet til barna :oops:

Nå MÅ jeg selge noen klokker, ellers kan det bli en stusselig jul :?
Oi, kult! Det der må være en PAM 305? Hvorfor har de droppet cyclopsen, som er på alle andre Luminor Submersible?

krille skrev:
Oi, kult! Det der må være en PAM 305? Hvorfor har de droppet cyclopsen, som er på alle andre Luminor Submersible?

Jepp - 305 er navnet.

Hvorfor de har kuttet ut cyclopsen er jeg sannelig litt usikker på selv. Men vi har jo eksperter på Panerai her på forumet som helt sikkert vet svaret på det.

Frik skrev:
WOW :eek:
Grattis frankrs!! Den er jo bare drit lekker!!
Kommer du på GTG`en?

Takker og bukker! Trodde det skulle være et skikkelig ukomfortabelt beist å bruke, men det er faktisk det beste Panerai uret jeg har hatt på armen. Eneste jeg ikke er helt 100% fornøyd med er at standard OEM rem er litt i korteste laget for meg. Det er godt mulig jeg kommer til å bestille en i XL.

Dessverre kan jeg ikke komme på GTGen. Hadde i god tid før dato ble annonsert invitert masse folk på hytta mi. Ble for komplisert å avlyse turen til fordel for GTGen, selv om jeg hadde skikkelig lyst til det...

Gratulerer franks med en RÅÅÅ klokke! :mrgreen: Submersible er jo den ultimate diveren!! Håper den får se noen bar i sin levetid.
Kan jeg få spørre om mer bilder av dette kunstverket?

Se det, ja !! Må vel være en av de aller første i landet ?
Gratulerer med en flott sak i titan.... !

Det med cyclopsen er det ulike meninger om....fra "pålitelig" hold har det blitt hevdet at det er den nye "looken" på PAM Sub'ene....
Personlig hadde jeg nytte av den forstørrelsen, noe jeg faktisk savnet på 312'en min...

Imøteser gjerne flere bilder !
Nyt den ! :D

BRIO1368 skrev:
Se det, ja !! Må vel være en av de aller første i landet ?

Tror det. I alle alle den første i fra Bjerke. Ble i grunnen overasket over hvor fort jeg fikk den. Bestilte den i sommer, og hadde ikke trodd den skulle dukke opp nå :D

305 kom sammen med flere andre klokker med 1950-kasse og fornyet tavle med dato under siste SIHH. Såvidt jeg husker hadde ingen av disse forstørrelsesglasset.

Hvorfor de har droppet det vites ikke, men jeg synes i alle fall det er til det bedre. Jeg hater slike glass all den tid jeg har et høvelig normalt syn :)

For meg er det i stor grad tavlen som appellerer v. 305. Et forstørrelsesglass ville uten tvil ha forkludret veldig mye av den vintagelooken denne spesielle tavlen gir, jf. den gamle Radiomiren inspirasjonen kommer fra.

009arm.jpg

Tror jeg fant den: Prospex 200M Ti Diver 6R15 Automatic SBDC009 ?

Meget pen sak, må jeg si.