Dagens klokke

PP310112.jpg

Pokker Moore.....du er ei ertelus:mad: For ei klokke:eek:
Har i mine stille stunder fundert på hva er det er du kan strekke deg etter når du har "alt" ? Savner du ikke følelsen av og stå på utsiden av ruten og sikle etter "some day" blir denne klokken min ?

Mvh
Timebandit ;)

Pokker Moore.....du er ei ertelus:mad: For ei klokke:eek:
Har i mine stille stunder fundert på hva er det er du kan strekke deg etter når du har "alt" ? Savner du ikke følelsen av og stå på utsiden av ruten og sikle etter "some day" blir denne klokken min ?

Mvh
Timebandit ;)

Thanks, Timebandit!:)

Jeg må nok erkjenne det er et par tre "der ute" jeg gjerne skulle hatt. Ikke noe ekstreme saker, men rett og slett bare utsøkte urverk i en estetisk vakker innpakning. Passerte innom en av dem i dag, senest....
Men det får vente - både med eventuelt kjøp og "avsløring" av hva det er. Pt er det fokus på de jeg har - 2011 var et såpass innbringende år, at noe nytt får vente litt....

;)

Lekkert, denne må vi få vite mere om:D

Takk! Det er alltid hyggelig når det er flere enn en selv som liker klokka si.

Dette er den enkleste modellen til Breguet - Type XX Aeronavale 3800ST. Det er en klassisk pilotklokke med flyback funksjon, som ble designet til det franske luftforsvaret på 50-tallet.

Urverket er et modifisert Lemania 1372 som blir brukt ekslusivt i Breguet modeller. Det er en videreutvikling av Lemania 1873 som blir brukt i Omega Speedmaster. Det er med andre ord ikke et fullblods in-house urverk, til tross for at Lemania er en del av Breguet.

Personlig er jeg veldig glad i denne klokken, da den for meg representerer et sporty, klassisk ur som ser bra ut, og i tillegg ikke er så vanlig å se ute blandt klokkefolk :)

Ble denne eldre herremann som ble dagens venn på håndleddet:)
Hadde denne modellen vært litt større hadde den fått betraktelig mer armtid!

b00b3242-1fc9-529a.jpg