Dagens klokke

Takk for hyggelig feedback, er personlig veldig fornøyd med den. Dette er visstnok den eneste Half-hunteren som finnes i Norge per dags dato, kjøpte den hos Ossur Soleim for en stund tilbake. Glycine har generelt mye stilig om dagen.
 
henrikmain skrev:
Takk for hyggelig feedback, er personlig veldig fornøyd med den. Dette er visstnok den eneste Half-hunteren som finnes i Norge per dags dato, kjøpte den hos Ossur Soleim for en stund tilbake. Glycine har generelt mye stilig om dagen.
Velkommen!

Gode gamle Ossur. Han gjorde en fremragende jodd på Omega Connien min for et par år siden. Og da kom det frem at han er født i huset mitt!!
Liten verden... 8)
 
henrikmain skrev:
Dagens: Glycine Incursore Half-Hunter, limited edition. Dette er nr 750 av 999, noe som ikke kom så godt frem på bildet ;)

bilde0263.jpg


bilde0259.jpg

Hvorfor er det dasslokk på klokka ? :eek:
 
bilde-12.jpg


Fant artikkelen om den norske klokka som dere ser.
Dette blir vel kanskje en ny "Rud & Rye"... :(

Hadde vært morsomt med en norsk klokke.
Men hva med Amundsen-urene? :D
 
Prøvde det aller første Amundsen-uret. Den er i min humble mening noe av det største skrotet jeg har prøvd, og til ikke mindre enn 70 tusen kroner (!!). Billig skranglete lås, helt cheesy lenke og et klamt lite ETA-verk. Finishmessig var det ikke særlig bedre enn en 4 tusen kroners Certina. Husker jeg tenkte at det er godt de bare laget 250stk. :mrgreen: Med tanke på hvor mislykket den klokken er burde den vel heller hete "Scott" enn "Amundsen". :D

Vi får håpe Bruvik legger lista litt høyere hva gjelder kvalitetsfølelse. Han har uansett lagt seg på en mer nøktern pris, jeg hørte noe rundt 15K for den som er avbildet i reklamene osv :) .
 
Frodo skrev:
bilde-12.jpg


Fant artikkelen om den norske klokka som dere ser.
Dette blir vel kanskje en ny "Rud & Rye"... :(

Hadde vært morsomt med en norsk klokke.
Men hva med Amundsen-urene? :D
:eek: Stilig ur du har der!!!! Er det 5513 eller 5517? Er selv på jakt etter en military men prisen er litt for høy :D
 
xe3l skrev:
Prøvde det aller første Amundsen-uret. Den er i min humble mening noe av det største skrotet jeg har prøvd, og til ikke mindre enn 70 tusen kroner (!!). Billig skranglete lås, helt cheesy lenke og et klamt lite ETA-verk. Finishmessig var det ikke særlig bedre enn en 4 tusen kroners Certina. Husker jeg tenkte at det er godt de bare laget 250stk. :mrgreen:

Vi får håpe Bruvik legger lista litt høyere hva gjelder kvalitetsfølelse. Han har uansett lagt seg på en litt mer nøktern pris, jeg hørte noe rundt 15K for den som er avbildet i reklamene osv :) .
For en skuffelse!
Frykter Bruvik er på vei inn i samme gate som Amundsen...
Prisen for herre uret skal bli ca 16k og dameuret 12k.
Fokuset i intervjuet er rettet mot alt annet enn haute horologerie (usikker staving..) for å si det sånn...
"Rud & Rye... Barberhøvler med kul design for den fremadstormende mannen med sans for individualisme."
Mest egnet til å rive av den stakkars huden man har på kjakan... :roll:
 
Det er en Milsub 5517. Cal 1520.
De er generelt fryktelig dyre. Det syntes i hvert fall min kone som måtte avspises med noen uknuselige kostbarheter for å gi meg alibi. :mrgreen:
 
Frodo skrev:
Det er en Milsub 5517. Cal 1520.
De er generelt fryktelig dyre. Det syntes i hvert fall min kone som måtte avspises med noen uknuselige kostbarheter for å gi meg alibi. :mrgreen:
:D Drømme ur :!: Hvis du skal selge den en dag får du sende meg en PM med et godt tilbud :D
 
God dag!
I dag sitter min trofaste JLC Master Compressor Memovox fra 2008 på armen.

MEmovoX.jpg
 
Til tross for mye kritikk i andre tråder legger jeg ut en "kopi" etter dagens harejakt...
PS. hagla er fra 1913 og klokka går strålende med + 3 sek i døgnet... ;)

dagens003.jpg
 
Hei deBalzac!

Premieren din er virkelig fullkommen! Dette designet representerer etter min mening det originale Breitling uttrykket.
Særlig tenker jeg på logoen. Jeg har den samme i min Montbrilliant. Den har også ricegrain bezelen, som også er en original Breitling signatur.

Uansett; jeg har beundret bildene av uret ditt siden jeg havnet her på forumet og ønsket bare å uttrykke litt beundring, på denne late lørdags formiddagen. :D
 
I dag blir det no-date og feiring av en kompis sin 25års dag


DSC_0028.jpg






Klokken er forøvrig muligens til salgs når jeg er hjemme fra Danmark for å feire jul
 
Hadde håpet å presentere en nyinnkjøpt klokke i dag. Men AD hadde ikke fått klokken jeg vurderer. Får den visst inn på tirsdag. Men så kom en svært interessant klokke på Finn...

I mellomtiden koser jeg meg med min Sea Hawk.

P1010952.jpg

P1010953.jpg