Dagens klokke

tombs skrev:
Trane skrev:
Jupp, stort nok for mine puselanker med 41mm.

Det dessverre mangt og mye jeg har hatt lyst på, men som rett og slett ser "påhengt" ut når man har smale håndledd....så det begrenser utvalget endel i disse tider da noen "setter croccorem på vegguret".

Jeg synes de store klokkene rett og slett ser vulgære ut :eek:
Ur fra 39mm til 43mm er store nok selv om noen skulle ha "bjørne never" :D
Det har vært en periode nå da størst er best og den tror jeg er over snart :D
Se på Rolex og Omega de har holdt på samme størrelse selv om Omega har tilbudt større ur som et alternativ.


Alikevell så har du en slik klokke som avartar? ;)

Jeg synest det er avhengig av størrelse på håndledd, men når folk bruker klokker der lugsene går "utenfor" da blir det for stort
 
andersen skrev:
tombs skrev:
Trane skrev:
Jupp, stort nok for mine puselanker med 41mm.

Det dessverre mangt og mye jeg har hatt lyst på, men som rett og slett ser "påhengt" ut når man har smale håndledd....så det begrenser utvalget endel i disse tider da noen "setter croccorem på vegguret".

Jeg synes de store klokkene rett og slett ser vulgære ut :eek:
Ur fra 39mm til 43mm er store nok selv om noen skulle ha "bjørne never" :D
Det har vært en periode nå da størst er best og den tror jeg er over snart :D
Se på Rolex og Omega de har holdt på samme størrelse selv om Omega har tilbudt større ur som et alternativ.


Alikevell så har du en slik klokke som avartar? ;)

Jeg synest det er avhengig av størrelse på håndledd, men når folk bruker klokker der lugsene går "utenfor" da blir det for stort

Panerai har hatt denne størrelsen alltid og slik skal det være :mrgreen:
 
Cut the crap - show some pictures

Jeg innser at jeg må pælme E71en min på fjorden. Makan til bedritent møkkakamera skal du lete lenge etter. Tatt nå nettopp. Tenkte jeg skulle bidra med et bilde - jeg visste ikke at "dagens klokke" var blitt et debattforum og ikke en bildeside :mrgreen: ....

Uansett, her er dagens klokke.

19102009008.jpg
 
Til xe3l: Det har kanskje tatt litt av ja :oops:

Dagens, og den er stor fordi det er et verktøy hvor størrelsen har en fornuftig hensikt :D
IMG_3256.jpg
 
bilde-4.jpg


Sea-Dweller på meg i dag.
Hjemme med minste mann. Forkjølet begge to.
Krille: wristshot av Aristoen lagt ut i galleriet.
 
Dagens: Glycine Incursore Half-Hunter, limited edition. Dette er nr 750 av 999, noe som ikke kom så godt frem på bildet ;)

bilde0263.jpg


bilde0259.jpg


bilde0262.jpg
 
Santos-Dumont skrev:
Fint å se at den har fått et godt hjem. Og nye sko?

Godt, men slitsomt hjem - blir mye "wrist time". Den nye remmen er en Heroic 18 "Italian Aged Cocoa with beige wax thread hand stitching" med Heroic 18 titanium spenne. Veldig fornøyd :D

6542b072.jpg
 
Frodo skrev:
Sea-Dweller på meg i dag.
Hjemme med minste mann. Forkjølet begge to.
Krille: wristshot av Aristoen lagt ut i galleriet.
Flotte greier, takk skal du ha! Inspirert av flieger-stemningen jeg kom i da jeg så dine, har jeg Débaufré i dag jeg også.....
22102009439.jpg
 
henrikmain skrev:
Dagens: Glycine Incursore Half-Hunter, limited edition. Dette er nr 750 av 999, noe som ikke kom så godt frem på bildet ;)
Hei, og velkommen til Tidssonen! Tøff klokke du har der, med en uvanlig twist: hva er poenget med lokket?
 
The New Collector's Guide to Pocket Watches skrev:
Also known as a "hunting case" watch, A “hunter case” watch is simply a watch with a front cover. A watch without a front cover is called an open face watch. To open a hunter case watch and tell the time, hold the watch with the crown [the knob that sticks out of the top of the watch] facing the right, and then push the crown in with your thumb. If the “lift spring” is in good working condition, the front cover should pop open. If not, you may need to pry it open with your thumbnail. When closing a hunter case watch be sure to press the crown in to keep the little “catch” from wearing.

A "Demi-hunter" case [also known as a “half-hunter” case] is a hunter case that has a circular window cut out of the front cover, often with an additional crystal inset. Most demi-hunter cases have additional numbers on front cover of the case which correspond to the numbers on the dial, which means that you can actually tell the time by looking through the central window without having to actually open the case. A “true” demi-hunter cased watch will also have a special hour hand with an additional pointer on it that can be seen with the cover closed.

Så tradisjonelt var det vel for å beskytte glasset ved hard bruk, som jakt. Og nå som gimmick :) Artig klokke, uansett!