Dagens klokke

Borrelås er det nye perlon :)

_MG_9095.jpg
 
Er det orginal skive og visere til den Sponon? Den er helt Nyyyydelig!

Takk for det :)

Kort svar: Ja, jeg tror det.

Langt svar:

Klokken er jo ca 35 år gammel. Jeg har ikke hele historikken, så det er vanskelig å si med sikkerhet. Ingen kan være helt sikre på hva Rolex produserte og hva som var tilgjengelig på det gitte tidspunkt klokken ble tildelt en urskive. Klokkens stand som tykke lugs og fet kasse, ingen nick eller dings, godt synlig serienummer etc kan ofte samsvares med urskivens patina.

Selgeren er en gammel traver i gamet, og han var skråsikker på at urskiven og viserne ikke var blitt byttet. Det må isåfall ha skjedd på tidlig 80-tallet. Men så kan man jo spørre seg hvorfor en klokke skal måtte bytte dette ved første service? Det inngår ikke i prosedyren. Jeg kan jo selvsagt referere til klokkens serienummer og konkludere med at urskiven skal være av type Mk1 og ha open six og tynnere unit font, men igjen - det som var tilgjengelig under produksjonen ble brukt. Det er vanskelig å anslå produksjonsår. Det kan variere opptil flere år. Dette er en 5.2 mil serial med Mk2 dial, men klokken kan like så godt ha blitt produsert sammen med 6 mil serials. Det er ikke så A4 som flere vil ha det til ;)

Urskiven og viserne har tritium lume med lik patina - en svak creamy farge som forandrer seg litt i ulike lysforhold. Lumen er ikke lenger tilstede. Perla på inserten er en tanke gulere, men lik nok til at man ikke merker forskjell ved første øyekast.

Dagens replacements dials til 1665 har påmalt kritthvit Superluminova.

Endret denne posten fordi jeg var på iPhone igår, og det er så slitsomt å skrive en lengre post da.
 
Hjemme med syk Sofie i dag. Været er heldigvis slik at det går an å tilbringe litt tid på terrassen.

IMAG0582.jpg
 
Etter mange fridager, som også omfattet en tur til utlandet, var det vondt å måtte dra på jobb i dag. Det eneste positive med hverdagen er at maten blir litt mer sunn enn den har vært i det siste. Det trengs, sier buksene mine :roll:
Ellers ble det sub i dag.
temporary-15.jpg