Dagens klokke

SeikoOrangeMonster.jpg

Digger komboen! Har den selv :cool:

Takker. Dette er faktisk min første nato strap.

Startet dagen med gårsdagens kjøp som ble gjort i en møbelforretning litt utpå kvelden i går. Fin klokke og hyggelig selger.

l1030285.jpg

Så avslutter jeg kvelden med penklokken, som jeg fikk/arvet for noen uker siden. Jeg hadde vært hos mine foreldre og spist middag. Mens vi inntar kaffe og noe attåt kan min far fortelle at hans far, som døde i 1970, hadde en IWC i gull. (Kjenner at jeg blir gira).Denne hadde han kjøpt på fabrikken i Sveits omtrent i 1957. Etter hansa død har uret ligget urørt i et smykkeskrin helt til jeg fikk pølsefingrene mine på det. Han hadde forøvrig en Omega til hverdags. Så denne klokken ble kun brukt hver søndag i en ti, kanskje 12 år. Muligens lørdager også. Lite brukt altså. Uret kom på en Elastia Flexus lenke i 14k. Regner også med at kassen er i samme legering. Har forøvrig ikke funnen noen slike merker på yttersiden. Har fått montert en enkel alligator skinnreim istedet. Uret har forøvrig kalber 88 verk.

l1030286i.jpg

@Frode: det hardt, men jeg holder ut. Uten RolexOmega på tredje dagen!
@Minuteman: herregud så lekker på nato. Litt usikker på pysjen, men...;)
LLD i dag.

45273047.jpg

Fortsetter uken uten Omega (elle Rolex). Ikke så lett når man ikke har så mye å velge i. :p

I dag er jeg over på quartz.. Og ikke nok med det.. Et moteur.. Armani..
Kjøpt nytt av meg i Portugal i en tid da klokkeinteressen var på vei oppover, men det å bruke 3-4 000 på klokke ble regnet som totalt useriøst...... Jeg skulle sett meg selv nå... :p

Uansett, når alt kommer til alt syntes jeg egentlig dette er et enkelt og pent ur.. Det får ikke så mye armtid, jeg måtte faktisk stille det om til sommertid før jeg tok det på armen i dag..

IMG_0296.jpg

Ps. Til mitt forsvar vil jeg si at skiven faktisk er ganske pen og teksturert.. Er dog, for meg, umulig å få fram på bilder.

Fortsetter uken uten Omega (elle Rolex). Ikke så lett når man ikke har så mye å velge i. :p

I dag er jeg over på quartz.. Og ikke nok med det.. Et moteur.. Armani..

Haha - jeg håper du setter pris på dette, Frode. Her legges ned stor innsats for å oppfylle ønsket ditt.:)