Dagens klokke

Med skjelvende hender avbildes dagens, på norgesnato i anledning dagen. Alf Lie og GTG, må vite:D

006-8.jpg
 
Etter hyggelig handel med mysil blir det dagens nyankomne beater som blir dagens valg!
Glimrende kvalitetsfølelse på hele greia. Liker at den ikke er total PVD, men det Victorinox omtaler som "gun metal". :)

Ar-coatingen er glimrende og blant de beste jeg har sett. Gummiremmen er meget behagelig.
Spesielt med denne er at Victorinox ikke har benyttet seg av ETA 2824-2, men gått for storebror ETA 2892-A2. Jeg tror man skal lete lenge etter en klokke med det verket i samme prisklasse. Verket kan dessuten betraktes gjennom safirglass i bakboetten. Modifikasjonene på verket er dog ikke omfattende, men logo på rotoren og en liten poleringsjobb ser ut til å ha blitt gjort.

Lumen er forøvrig sinnsykt god. Den eneste lille detaljen som irriterer meg er at Victorinox har gått for en liten pil med lume som peker mot datovinduet. En merkelig detalj da datovisningen ikke er luminert. I mørket vises da kun en pil som peker mot ingenting. :rolleyes:

Klokken har forøvrig blitt kåret til beste diver under 1000$ i denne testen: http://www.bestcovery.com/best-dive-watch-under-1000

2011-10-19102825.jpg
 
Den Victorinoxen er råtøff! Vet ikke om rød skive er helt meg, men den tar seg bra ut på bilde :D
 
Den Victorinoxen er råtøff! Vet ikke om rød skive er helt meg, men den tar seg bra ut på bilde :D

Den er virkelig råtøff! Finnes jo også med sort, mørk blå og oransj skive. Men om jeg ikke husker helt feil har vel du uansett en PO og et uvisst antall Tudor & Rlxer som kan påta seg en beaterfunksjon Anders;)
 
Dagens klokke er den samme klokken som har prydet armen stort sett hver dag de siste 14 dagene (med noen ytterst få unntak).

Min elskede beater :)

2011-10-19123001.jpg
 
Flott klokke det der, jayeff :)

Broderen hilser. Vet ikke om jeg kan kalle denne for beater, fordi jeg bruker den aldri på jobb, men har nå vært på hånden hver eneste dag i over en uke. Dette er klokken jeg har hatt lengst, og er den eneste klokken jeg har som jeg fortsatt aldri vil selge. Men hvis drømmeklokken blir lansert på Basel neste år så forsvinner den raskere enn ei jomfruhinne på russetreff :p


6259877495_72410e68e5.jpg
 
Flott klokke det der, jayeff :)

Broderen hilser. Vet ikke om jeg kan kalle denne for beater, fordi jeg bruker den aldri på jobb, men har nå vært på hånden hver eneste dag i over en uke. Dette er klokken jeg har hatt lengst, og er den eneste klokken jeg har som jeg fortsatt aldri vil selge. Men hvis drømmeklokken blir lansert på Basel neste år så forsvinner den raskere enn ei jomfruhinne på russetreff :p


6259877495_72410e68e5.jpg

Smekker den 116610´en der, Sponon :)

Jeg var så "heldig" å kjøpe 116710 med noen riper allerde tilstede. Derfor ikke det store problemet å bruke den daglig :)

Hva er drømmeklokken på Basel 2012 da?