Dagens klokke

Og der gikk den arbeidsdagen fløyten. Nå blir det tårer og tenners gnissel inntil kjerringa gir meg tillatelse til å kjøpe en LLD.

Takk skal du f@#n meg ha, Helsvett :D
 
IMAG1130.jpg
 
Ble "jukse" LLD på meg i dag. Fint vær? Jah :)

13072011180.jpg


Skifter vel straks til sub og stikker på trening.
 
Bortsett fra en liten badepause har det blitt LLD i hele dag.
Tror ikke jeg noengang blir lei denne utsikten, solnedgangen eller LLD`n :D

LLD_SunSet.jpg
 
Like før flagget skulle ned oppdaget jeg til min forferdelse at ankerdrammen snart er slutt. Her kan det gå mot mytteri før helgen har startet.

UTS-4.jpg


Og nå er solen også nede så lampene må tennes for å gi lys og varme. Dårlig med landstrøm her ute i havgapet. Junior fyrer opp.

UTS-1.jpg


Frode.
 
Tudor Heritage Chrono i dag som seg hør og bør. Stor klokke med mange flotte detaljer som gir riktig kvalitetsfølelse. Det eneste som irriterer meg er datofeltet som spiser av den ellers så flotte minuttmarkørene. Uansett er det herlig med en klokke som er nærmest komplett med chrono, GMT, dato og ikke minst automatic. Alt dette til en rimelig pris!

For første gang på lenge fikk jeg faktisk kommentar fra "utenforstående" på det var en fin klokke jeg hadde. Usikker på om det er en bra ting...

p1020624s.jpg

Uploaded with ImageShack.us
 
Nattens lumeshot

Secondman og jeg har endelig funnet ut hvordan vi skal ta "gode" lumeshots.

Med slik lume trenger man knapt nattbordlampe :)

006-4.jpg


På Secondmans oppfordring legges det også ut et bilde som gjør at "selv fattern" forstår at Monster'n er til høyre - eller var det venstre...?

005-5.jpg
 
Nå postes det veldig mange seamastere om dagen. Liker det så godt at jeg liker det dårlig, det er jo ikke det jeg skal spare til.

@Mathfjeld: hva skjedde med Tjekkia? Glidende overgang til ferietilværelse.
 
1 makrell og 3 små torsk. Fin kveld på fjorden

Du må lenger ut på havet :D Jo lenger ut jo større fisk - tror jeg.

Vel - når det er sagt. Jeg er på Utsira akkurat nå. Det er ganske langt ute i havgapet. Snakket med en lokal fisker i kveldingen. Han klaget også over at han ikke fikk stor nok makrell ;)

Frode.
 
Du må lenger ut på havet :D Jo lenger ut jo større fisk - tror jeg.

Vel - når det er sagt. Jeg er på Utsira akkurat nå. Det er ganske langt ute i havgapet. Snakket med en lokal fisker i kveldingen. Han klaget også over at han ikke fikk stor nok makrell ;)

Frode.

Er nok dessverre litt for tidlig for makrellen ennå. Hvertfall så langt inn i fjorden som jeg holder til. Helt inn i Oslofjorden også litt til, så er vi der. Rekorden i familien er tors på 7 kg (isfiske) ellers er det mest dvask torsk på 3 kg.

Her er det foresten IWC og latte på menyen
14072011186.jpg