Dagens klokke

OmegaConstallation.jpg


Litt uskarp '59 modell.
Sitter nå med TAG Heuer Monaco på armen.
Den kan sees i galleriet. :)
 
Kjapt bilde mens jeg venter i spenning på den nye klokken min, som i følge FedEx skal komme i morgen :D

_MAT0997.jpg
 
Klokker003-2.jpg


God morgen!
Dagens: Omega Speedmaster Date.
Har også på noen skikkelig snasne Omega mansjettknapper.

:) :) :)
 
Frodo skrev:
Veldig kul, Krille!
Ja, jeg synes ikke det ble så verst. Var veldig usikker på om grønnfargene kom til å matche, men jeg tror det funker.
Frodo skrev:
Også har du den riktige James Bond remmen. Viktig! :D
Ja, når jeg ikke har den riktige klokka, så kan jeg i det minste ha den riktige remmen :D
 
Siden lillebror la ut noen actionbilder fra fjellet tidligere i tråden, kan jeg ikke være dårligere. Vel er de fra helgen, men når man sitter strøm- og nettløs er det vel tillatt med et par dagers forsinkelse.

Min nye beater i skumringen:

P1000810.jpg


Kameratene ville fått bekreftet alle sine mistanker om jeg tok bilde av klokken mens hjorten ble slaktet, men jeg snek meg til et kjapt gevirbilde av semmer kvalitet:

P1000807.jpg
 
Gammel og god.

Som en liten hyllest til min kjære morfar går jeg i dag med hans nydelig Omega Seamaster fra 1958 :D . Klokken er i 14 karat gull (ikke noe dublé eller steelback), 36mm og har en søt liten hammerautomatikk. Aller best liker jeg den spesielle skiven.

28092009128.jpg
 
Rutina Automatic Super - kjøpt på postordre av min far i 1960 for den nette sum av kr. 259,- (en formue for en 12-åring på den tiden).

IMG_3363.jpg
 
005.jpg


Hei dere!

Dagens er en Rolex Datejust fra 1970, cal 1570.
Liten skjønnhetsflekk på skiven, men ellers mint. Verket er like presist som da den var ny.
Obs: originale spennen på remmen! :D