Dagens klokke

IWC i dag!
Har akkurat hatt besøk av BRIO1368 og hatt en meget hyggelig klokkeprat.:cool:
Stowa Passaround er overlevert!:D

]

Hyggelig å treffe et ansikt bak nick'et! Ekstra hyggelig da det viste seg at hans far og jeg har "jobbet sammen"......riktignok mange år tilbake... :D

Stowa'en mottatt og neste mann på listen får den på mandag, - et kjapt bytte, da Stowa'en ble et høyst ordinært møte...:(
 
Dagens nyervervelse :D

_MAT2340.jpg

Looking good! Men skal man først fuske på eksamen, er det ikke bedre å skrive inni handa? :D
 
Jeager Master Control 1000 houres!
Direkte fra Bjerke.
Dessverre ikke min, så jeg får gratulere min gode venn ;)
2ed41a81-aaa2-fea2.jpg
 
omega14011of1.jpg


Det er fredag i dag og da burde det vel passe med å gå med lommeur? Lommeuret mitt er det første uret jeg fikk et skikkelig forhold til. Etter å ha blitt konfirmert sist på 70-tallet var det på tide å kjøpe min første ordentlige dress først på 80-tallet. Da var dress med vest på moten og da passet det perfekt med et lommeur til. Senere ble det populært med skinnvest, stadig perfekt med et lommeur.

Dette uret, i likhet med mine to armbåndsur, er arvegods.

Etter at dere flotte fyrer på forumet vekket min interesse for ur har jeg prøvd å finne ut hvor gammelt dette uret er. En mail til Omega ga tilbakemelding om at jeg for 75 sveitserfranc kunne gi dem serienummeret så de kunne tidfeste uret. En slående kontrast til den strålende servicen fra Beatrice på Longines som uoppfordret sendte meg et eksemplar av WatchTime sitt speialnummer om Longines etter at jeg tok kontakt angående min (ca) 1963-modell ***Flagship.

Etter å ha funnet watchguy sin utmerkede side fant jeg ut at serienummer 6323902 tilsvarte at uret er produsert i 1925.

Takk til deg joha for din tråd om Seiko sitt flotte ur i 5-serien fra 22.11.10, like før jeg bestiller.

Og rousp, jeg prøver hver dag å ignorere at du har et Grande Vitesse til salgs... krever stålkontroll:p

Ser forøvrig av bildene her at det er flere single malt-gutter blant dere. Dere oppfordres til å stikke innom Royal Lochnagar sitt destilleri like ved Balmoral i Aberdeenshire og få en omvisning av Anne. Dere vil ikke angre.

Ha en fin kveld!

Thore
 
WP_000029.jpg


Takk for god inspirasjon, Thore! Ikke så kunstnerisk og bra foto som du kommer med, ble tatt litt i forbifarten. Hva drikker du på?

Omvisningstipset ditt skal huskes om jeg er i området! :)

Angående Grande Vitesse; why fight it when you can embrace it? :p
 
Rousp, pussig at du spør. Jeg og min bedre halvdel sitter med en god Lagavulin kjøpt til jul. Ikke hverdagskost med drikke som har passert konfirmasjonsalderen... til spesielle anledninger :D

Til dere andre der ute - takk for at dere har bidratt til å skaffe meg enda en kostnadskrevende hobby ;)
 
Åpner den sekshundreogsekstiende side med ett nytt tilskudd :)

Pam 183 Radiomir Black Seal med grå/sort sandwich (dårlig fotograf)

P1140273.jpg


P1150002.jpg
 
Av alle de velsmakende væskene der, så velger du Smirnoff? :p

Grattis med Radiomiren, den sitter perfekt på håndleddet ditt :)
 
må få gang på festen vet du sponon :cool: hehe, neida lite festing her i kveld du, bare litt morsomt bilde :p Takk for det! :)
 
Jeg starter dagen med førsteklasses mekanikk fra Japan.
Blir nok bytte over til noe annet i løpet av dagen..
Mye snadder drikkevarer her ser jeg. Jeg følger opp med noe fyldig spansk i løpet av kvelden. Skal steke et par deilige, fete entrecoter til konemor og meg.:D

16ae77bf.jpg