Dagens klokke

Plukket opp denne for en kompis i går, så sniker meg til å bruke den i dag, da lenka likevel passet fint.

1463B36C-161F-42F0-8792-6F570313E111_zps5kvvaedr.jpg
 
Skulle aldri tatt denne ut av boksen etter jeg fikk den tilbake.. Med en gang jeg fikk den på armen igjen ble det plutselig veldig mye vanskeligere å selge den igjen :p

AVpOvcs.jpg
 
Redigert:
Denne kom i posten fra TS-medlem i dag. Foreløpig godt fornøyd, så får vi se om dette blir diveren jeg beholder på sikt, eller om jeg som alle andre ender opp med en Sub.

OkUnQEG.jpg
 
Er virkelig en fin IWC du har fått tilbake @acnorway, og med den bildekvaliteten du leverer tok meg den frihet å bruke den som bakgrunn for dagens.:)

 
Redigert av en moderator:
Ny klokke. Ingen boks, så unboxing får bli her.

Smiths PRS-29B. Remake av en britisk militærklokke produsert mellom 1967 og 1970. Denne har ikke fixed bars og pleksi som den mer autentiske 36mm har (denne er 39), men de har klart å få kurvingen til slik at det nesten ikke er forvrengning og ingen "hvit ring", så den ser veldig pleksi ut. Ellers foretrekker jeg 39 mm fremfor autentisk størrelse hvis jeg kan velge. Klokken er en av de mest vellykkede militær-remakes synes jeg. Visere og skive er helt kanon. Ekstremt god lesbarhet med chapter ring. Lange lugs var jeg klar over, men med bare 39 mm kasse går det akkurat uten at de stikker for mye ut, men de gjør at den ikke passer nato så godt, noe som den egentlig jo er beregnet på. Men fin på skinn også. Manuelt opptrekk går som smør med veldig få runder, så den er trukket på en-to-tre. Det gir også en lav og elegant kasse. Har faktisk sett på denne i 3-4 år, men aldri kommet så langt som til handling før nå. Var som sagt skeptisk til lange lugs, men positivt overrasket. Foreløpig ser det ut til at dette kan bli beateren jeg alltid har lett etter.

Fun fact: Har inntrykk av at de fleste tror Hillary bar en Explorer på Everest, men han gjorde aldri det. Norgay derimot vekslet mellom Smiths og Rolex (men det var en Oyster Perpetual). Hillary brukte bare Smiths på ekspedisjonene sine. Ikke ulik denne, men med lys skive. Den finnes på ett eller annet museum. Grunnen til misforståelsen er at Rolex har antydet dette i alle tider (men aldri eksplisitt påstått det).


 
Redigert: