Dagens kjøpetips

Jeg fikk noen bilder for en tid tilbake, er ikke en orginal tritrium skive eller visere på denne, ja den befinner seg i norge, men når jeg fikk bedre bilder var den ikke interesang for min del...
 
@adamskater

Takk for tips om Seiya. Har ikkje sjekka der på lenge. Og låg rundt 17k sist eg såg. (Sikkert over året sidan).
13k SEK ja, og om det har vært en på sonen til 8-9k har den gått meg hus forbi(Viss ikkje hadde det blitt quick shop).

Takk for oppklaring av mva til @adamskater og @Loevhagen

Regner med at det kanskje var min @adamskater siktet til @Oddemann (var vel den siste som gikk her på sonen så vidt jeg vet), men den hadde noen år på baken, så ikke helt sammenliknbar. Den lå ute for 9k, og endte med å bli byttet nedover. Fantastisk klokke på mange måter, og hadde ikke blitt lei meg om den skulle ende opp i boksen igjen en dag. Største aberet ved å kjøpe enn er vel at servicekostnaden kan bli i høyeste laget (hvis de ikke har endret på dette nå), når den tid kommer.

Til sammenlikning: http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/seiko-marinemaster-300m-sbdx001-ny-pris-20292/
 
Redigert av en moderator:
Regner med at det kanskje var min @adamskater siktet til @Oddemann (var vel den siste som gikk her på sonen så vidt jeg vet), men den hadde noen år på baken, så ikke helt sammenliknbar. Den lå ute for 9k, og endte med å bli byttet nedover. Fantastisk klokke på mange måter, og hadde ikke blitt lei meg om den skulle ende opp i boksen igjen en dag. Største aberet ved å kjøpe enn er vel at servicekostnaden kan bli i høyeste laget (hvis de ikke har endret på dette nå), når den tid kommer.

Til sammenlikning: http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/seiko-marinemaster-300m-sbdx001-ny-pris-20292/

Og en liten kommentar til slutt; hvorfor 20mm lenke til en 44mm klokke? Sammen med en lenke som ikke var helt top notch (om en skal sammenlikne med de sveitsiske konkurrentene, som jo kanskje er litt dyrere), så var størrelseforholdet det eneste ankepunktet jeg hadde mot designet på denne.
 
Redigert av en moderator:
Og en liten kommentar til slutt; hvorfor 20mm lenke til en 44mm klokke? Sammen med en lenke som ikke var helt top notch (om en skal sammenlikne med de sveitsiske konkurrentene, som jo kanskje er litt dyrere), så var størrelseforholdet det eneste ankepunktet jeg hadde mot designet på denne.

Takk for innspel @Pippen. Har og sett på det med lugwidth. Hadde selv et U-Boat beist ein periode, men med 20mm lug width såg det rett og slett litt rart ut for ei så stor klokke.

Likevel lysten på å prøve ei MM 300 klokke. Men kanskje ein skal smøre seg med tolmod og håpe ei dukke opp på brukten (sjølv om eg trur det ikkje er så mange i markedet her i riket).



OT i tråden her: Mange Seamaster 300 for salg her på sonen for tiden. Synes og mange av de er fint priset.
 
Redigert av en moderator:
Salg på Thune Egertorget. 20% på noen Omega blant annet. 20-30% på mindre merket som Tissot, Certina, etc.

Plukket nesten med meg en AT, men en kombinasjon av økonomi og feil skivefarge gjorde at jeg klarte å holde meg unna.
 
Om retail er riktig så er jo dette ok++
http://www.jomashop.com/omega-watch...&utm_campaign=2014/11/30+CM+Doorbusters+Email

Retail Price: $9,250.00
Cyber Monday Price:$4,475.00

svak norsk krone + 25%MVA = not so good. Hvis en norsk butikk har den på lager vil jeg nesten tro at du har gode muligheter å karre deg nesten like langt ned i pris som den du linker til her. Og med de fordeler et kjøp gjennom AD gir vil du, selv om du ender opp med å betale 2-3000kr mer, komme like greit eller bedre utav det. Ref garanti/stemplede kort/gjensalgsverdi osv.

Det er nå min mening, men jeg har ikke akkurat opsjon på å ha rett da :)
 
svak norsk krone + 25%MVA = not so good. Hvis en norsk butikk har den på lager vil jeg nesten tro at du har gode muligheter å karre deg nesten like langt ned i pris som den du linker til her. Og med de fordeler et kjøp gjennom AD gir vil du, selv om du ender opp med å betale 2-3000kr mer, komme like greit eller bedre utav det. Ref garanti/stemplede kort/gjensalgsverdi osv.

Det er nå min mening, men jeg har ikke akkurat opsjon på å ha rett da :)

Då er retail som eg frykta satt altfor høgt, og dermed "lurepris".
For min del vil nok eit ur i den prisklassen enten bli kjøpt av norsk AD eller her på sonen.

Oddemann
 
Redigert av en moderator:
Selv om dollarkursen er elendig må vel dette være et ok kjøp ? Kjenner ikke modellen, men den var stilig. Er vel noe ETA + DD modul, men likevel:

GP3-510x600.jpg


http://davidsw.com/product/girard-perregaux-vintage-1960-chronograph-automatic/