Dagens kjøpetips

Sikkert en av de første dem lagde!? :p Veit ikke når nå dagens Panerai startet opp jeg men. Hehe

Ifølge Wikipedia laget de ca. 300 klokker mellom 1938 - 1993 disse var jo da ikke for vanlig salg, men laget for den italienske marinen. De første på det sivile markedet kom vel på midten av 90-tallet, og merket skøt jo virkelig fart i 1997 da Richemont kjøpte dem opp.
 
Ifølge Wikipedia laget de ca. 300 klokker mellom 1938 - 1993 disse var jo da ikke for vanlig salg, men laget for den italienske marinen. De første på det sivile markedet kom vel på midten av 90-tallet, og merket skøt jo virkelig fart i 1997 da Richemont kjøpte dem opp.

Det kan nok stemme ja. Men til dagens Panerai er det vel bare navnet som hører sammen med historien, dem skryter vel på seg 70 år med tradisjon som ikke stemmer helt! :p Blir vel som feks. Stowa som har startet opp igjen? Hørte dem begynte å skyte fart når Sylvester Stallone kom inn i bildet jeg, men det er kanskje noe the Watch Snob har funnet på? ;)
 
Det kan nok stemme ja. Men til dagens Panerai er det vel bare navnet som hører sammen med historien, dem skryter vel på seg 70 år med tradisjon som ikke stemmer helt! :p Blir vel som feks. Stowa som har startet opp igjen? Hørte dem begynte å skyte fart når Sylvester Stallone kom inn i bildet jeg, men det er kanskje noe the Watch Snob har funnet på? ;)

Ja, han var vel nesten grunnen alene til at Richemont snappet dem opp.

It then moved to launch its products to the civilian market. The actor Sylvester Stallone spotted and bought a Panerai Luminor in a jewelry store in Rome in 1995 to wear during shooting of the film Daylight.[7] Stallone ordered a small batch of such watches with his signature on the case back, called Slytech, offering some as gifts to friends. The brands rising popularity caught the attention of Richemont, which acquired Officine Panerai in 1997.
 
Det kan nok stemme ja. Men til dagens Panerai er det vel bare navnet som hører sammen med historien, dem skryter vel på seg 70 år med tradisjon som ikke stemmer helt! :p Blir vel som feks. Stowa som har startet opp igjen? Hørte dem begynte å skyte fart når Sylvester Stallone kom inn i bildet jeg, men det er kanskje noe the Watch Snob har funnet på? ;)

Du kan jo sjekke ut når A. Lange startet opp produksjonen sin i nyere tid..

Påstand; 70% av alt du får vite om tradisjon og historie innenfor ekstremt mange bransjer, også klokker, er bare tull og oppspinn. Ta heller produktene for hva de er og ta historiebiten med en stor gravemaskinklype salt.
 
Patek-2.jpg


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230736185217&ssPageName=ADME:B:SS:US:1123
116K momset inn. Vi trenger flere Calatravaer på sonen :D
 
Du kan jo sjekke ut når A. Lange startet opp produksjonen sin i nyere tid..

Påstand; 70% av alt du får vite om tradisjon og historie innenfor ekstremt mange bransjer, også klokker, er bare tull og oppspinn. Ta heller produktene for hva de er og ta historiebiten med en stor gravemaskinklype salt.

For min del spiller der ingen trille! =) Men syntes det får alt for mye fokus all denne klokkehistorien til hvert av selskapene. Jeg liker det meste av klokker så. Samme om det er Hublot eller Rolex :p
 
$%28KGrHqRHJBQE7%29zgtuDbBPGZngj73!~~60_12.JPG

http://www.ebay.com/itm/RARE-VINTAG...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item19ccea73e9

Fin vintage Seiko som for øyeblikket holder fin pris. Er nok byttet litt deler på denne for å freshe den opp, men tenker at det ikke er så farlig når det er en Seiko.

Budet låg, som det såg ut, skamlågt. Men jeg begynte å legge bud da smatt det opp noen automatbud.

Jeg leder budingen nå på $150, ser det ligger en delrundt $250+ noen som har meninger om hva som er høyt?
 
Budet låg, som det såg ut, skamlågt. Men jeg begynte å legge bud da smatt det opp noen automatbud.

Jeg leder budingen nå på $150, ser det ligger en delrundt $250+ noen som har meninger om hva som er høyt?

By alltid i siste minutt, da sparer du MYE penger i lengden og presser ikke opp prisen selv. Vet ikke hva den er verdt, men veldig kul klokke!
 
$%28KGrHqRHJBQE7%29zgtuDbBPGZngj73!~~60_12.JPG


Fin vintage Seiko som for øyeblikket holder fin pris. Er nok byttet litt deler på denne for å freshe den opp, men tenker at det ikke er så farlig når det er en Seiko.

Stilig den der, litt speedy feeling på den lenken;)
 
Budet låg, som det såg ut, skamlågt. Men jeg begynte å legge bud da smatt det opp noen automatbud.

Jeg leder budingen nå på $150, ser det ligger en delrundt $250+ noen som har meninger om hva som er høyt?

Flott klokke.

Dersom det ligger tilsvarende ute til fast pris 250ish, som ikke er solgt, så bør du vel ikke så veldig langt over 200. Men her er det du som må kjenne på magefølelsen. Dette kan jo være et bedre eksemplar.

Jeg har lagt inn bud når det var igjen fem sekunder, men da haglet automatbudene inn de siste sekundene.
Har sett noen her på sonen tipse om at det lønner seg å legge inn "urunde" bud, dvs 203, 212 osv. Da "lurer" du de som evt har satt en makspris på 200, 210 osv.
 
Bra tips mm kommer med. Når det gjelder tilsvarende klokker med buy now-pris, så mistenker jeg at det ofte er de samme selgerne som har auksjoner som legger ut ur med (høy) bn-pris, for å presse opp prisene på auksjonene.