Dagens kjøpetips

Skjermbilde 2024-01-18 kl. 12.39.40.png
 
Det er vel som nevnt over at det er lagertømming før agenturet blir borte. Litt is i magen så ser vi nok både 30-50% avslag snart.
 
Men skulle ikke Christensen beholde da, som én av to?

Det har så vidt jeg vet aldri blitt offisielt bekreftet, hverken av GS eller forhandler.

Det er vel som nevnt over at det er lagertømming før agenturet blir borte. Litt is i magen så ser vi nok både 30-50% avslag snart.

Dette er ikke alltid så rett frem som man kanskje skulle tro. Ikke alle butikker eier lageret selv, og/eller merker kan være villige til gjenkjøp for å unngå at varer flyter ut i gråmarkedet eller selges for sterkt rabatterte priser.

Når alt er sagt – jeg aner ikke om GS trekker seg ut (eller forhandler ikke gidder mer). Min kommentar er bare en personlig observasjon og gjetning :)
 
Snakka litt med Gjertsen i Bergen i Desember. Han håpte jo då å beholde.

Men triste tider når eg såg Jermstad I Molde ikkje fekk ha merket lenger. Han var først ut i Norge med GS og eg handla min første derfra når han var ene og alene. Han hadde 30% på slutten.

Time will show,men.... liker ikkje utviklinga til dette merket... både forhandler strategi og enorm prisauke... tida GS var skikkelig bang for the bucks er over?
 
Snakka litt med Gjertsen i Bergen i Desember. Han håpte jo då å beholde.

Men triste tider når eg såg Jermstad I Molde ikkje fekk ha merket lenger. Han var først ut i Norge med GS og eg handla min første derfra når han var ene og alene. Han hadde 30% på slutten.

Time will show,men.... liker ikkje utviklinga til dette merket... både forhandler strategi og enorm prisauke... tida GS var skikkelig bang for the bucks er over?
Det er vel den veien det går med de fleste i fremtiden tror jeg. Se på Omega også, i 2017 betalte jeg 34k for en Speedy, nå er det 100k. Det henger jo ikke på greip. Den gangen var jo Omega sjarmerende pga mye klokke og lav pris. Nå - not so much. Og det er nok samme vei GS havner.
 


I skrivende stund er flere av modellene veldig lavt priset hos urverket, den blå med lenke ser ut til å være mest bang for the buck med milled clasp og skikkelig divers extension. Grønn med gummi er billigst. Alle har iso sertifisering. Dette er en billigere versjon i stål av "fujitsubo" nb6021 som er i titan.

Seiko må ta seg en bolle i denne prisklassen.

EDIT Butikken satt opp prisene, men de er fortsatt rimeligere enn konkurrentene.

Vis vedlegg 357195

Vis vedlegg 357193Vis vedlegg 357194
@Todda Bestilte ut frå denne anbefalinga. Som det står har den steget litt i pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
ur og penn butikkene i Sverige har gode priser på Citizen .
 
Jeg synes ikke prisen var så dum på denne Laco Squad Himalaya 42 mm med ETA 2824.2 (5400 kr).
Riktignok uten lenke, men lenke ser ut til å kunne tolles inn til omkring 2000 kr alt inkludert, så helt galt er det jo ikke.