Dagen derpå... Dine gjøremål!

Altså, når man er kommet i min alder, la oss kalle det "dustealderen", har man skjønt at det tar minst tre døgn å bli kvitt fyllesyken, men nekter å ta konsekvensen av det. Det er som om man tror at høyere alder er et forbigående fenomen. Jeg har opplevd det meste, fra fylleseilturer i karibien til salongdritings og ramponering av hotell og en del ting dere aldri ville tro; som feks å få kommentaren "you guys really now how to party" fra sangeren Usher (ja, du leste riktig). Ingen kjerringråd funker for meg. Bare å bite tennene sammen og ta i mot julingen kroppen serverer som et slags "takk for i går".

Nå, når jeg for tredje gang har stått på kanten og tittet utfor, begynner det å gå opp for meg; det er verdt det!:)
 
Grillkrydder, Urge og sterk kebabsaus. Jeg er på ingen måte noen gammel mann, og jeg er dårlig helt ut til onsdagen. Nei, eneste som med 100% sikkerhet hjelper er mer alkohol når man våkner. #AnbefalesEgentligIkke;)
 
For min del er det lite som hjelper, holde sengen og etterhvert sofaen, få i seg masse vann og litt mat og ri stormen av. I de glade 20-årene (mine) var det uproblematisk med en todagers i helgen, nå, ti år senere lider jeg som en skadeskutt gammel bjørn. Dette skyldes åpenbart et eldre skrog, men også mindre motivasjon enn før. Resultatet er sjeldenere dypdykk i alkoholens klamme favn og dermed mindre trening og ennå mer lidelse. Usikker på om det er en negativ eller positiv spiral egentlig.
 
Det ritualet som funker bra for min del:

Dusje før jeg legger meg.
Hølje nedpå en liter iskald ekstra lettmelk.
To store glass vann på nattbordet sammen med 1g paracet

Også når man våkner, velte seg over på sofaen og se på noen filmer/serier. Drikke kald sjokolademelk og spise ritzkjeks el.
Bestille kebabtallerken til lunsj/middag, og ta tidlig kvelden.
 
peppes, fosterstilling og syns synd på meg selv. Kanskje ikke det beste som virker, men det er rutinen!