Da var det min tur

The legendary Daytona

Grattis med kanskje den mest ikoniske og klassiske kronografen i moderne klokkehistore:D
Denne unboxingen, samt en annen post med bilde av stål Daytona med sort skive på diverse kjente og ukjente fjes et annet sted her på forumet, fikk meg til å virkelig ønske meg en slik.

Dette er også uten tvil et av de mest kopierte design i klokkehistorien. For de som ikke har råd, kan jo alltids kjøpe seg en Invicta, som har tilnærmet samme design. Kan nesten ikke kalle det homage heller, når de klasser sammen noe kvartsgreier og lager den etter Daytona-lesten. Huff og huff.

Det blir som med mye annet, man kommer som regel ikke opp mot originalen, og for en usedvanlig vellykket original.
Har nå og da undret meg over at Rolex aldri har laget denne med dato, men det ville jo ødelagt hele symmetrien på denne urskiva. Datofunksjon ville kanskje være det eneste jeg savnet, hvis jeg hadde en Daytona.
Men for de av dere med-asylanter som har tatt skrittet og gått til anskaffelse av en slik, har nok andre ting veid tyngre for enn mot. Jeg bøyer meg i støvet og tilstår:

Jeg vil ha en Daytona, en med sort skive og sølvfargede ringer på - en slik som jeg kan kikke på, mens jeg venter på at himmelen skal bli blå!
(og det er ikke så veldig ofte her oppe i Trøndelagen, så det blir mange og lange stunder å kikke;))

For de av dere som har lest min post vedrørende Rolex / Omega "dilemma" tråd av Fnu_snu99, har jeg ikke akkurat omtalt Daytona i positive ordelag. Jeg trekker tilbake alt! - (kanskje unntatt variantene med mye bling, og den famøse med leopardmønstret rem, den er fortsatt "Gaytona";))