Da har jeg bestemt meg

Bare å finne frem hammer og kjøkkenkniv.

Forresten: Hvis det er 16610 du er forelsket i, er det en slik du burde gå for. Et par år i noen andres eie betyr lite for poden når han får den etter at den har vært på din arm i ti-femten år. Mogens har en pen, nokså ny for salg. :)

Er nok ikke poden som bryr seg om uret er vært i andres eie i noen år. Men det er heller jeg som ønsker å kjøpe en boxfresh Rolex. Lage mine egne riper og arr. Patina er viktig for klokkens historie.

LV er fantastisk! Kommer neppe uten cyclops noengang... det må evnt fikses selv:)

Så prisjusteringen din nå Gmortens. Haha fett tidspunkt å bumpe annonsen din på! Synd jeg må bruke mine hardt ervervete penger på en 3570.50 før Hulken skal inn. Å hvorfor strekker ikke økonomien til begge akkurat nå

Det er også mulig å oppdrive ubrukte eksemplarer av 16610, 16610LV, 14060M og 16570 via internasjonale selgere. Lykke til, det skal bli spennende å se hva du ender opp med.

Redigert:
Jobber med saken :p
Skal innom Bjerke i morgen for å prøve disse fire kandidatene.

Kanskje det også er noen andre modeller jeg skulle ha satt opp på lista for morgendagen.
Eller gjør man dette bare for å bli enda mer forvirret....

Datejust II med grå skive 116300
Milgauss 116400 med svart skive og klart glass

Explorer 39mm er i mine øyne noe av det mest perfekte man kan velge om man skal eie kun én klokke. En mer allsidig klokke finnes ikke - basta. Så kan man diskutere om viserne er for korte eller ikke. De er i alle fall ikke for korte i forhold til å lese tiden, og de som klager mest på viserne er ofte de som allerede har den gamle 36mm, eller som har hengt seg opp i en kommentar fra en eller annen purist da klokken ble lansert. Det skal du ta like høytidelig som du tar kritikken av den nye (super-) kassen på Sub, blå og sort bezel på nye GMT og alle andre endringer Rolex har kommet med gjennom tidene.

Nå har også jeg hengt meg opp i at viserene er for korte.
Skulle aldri googlet hands explorer 114270 vs explorer 214270

Eller låsen på lenka til milgaussen.
-the devil is in the details

Jaggu! Det har jeg aldri tenkte på. Den har jo ikke en skikkelig lås. Minnes med gru min Date hvis lås spratt opp i tide og utide ved den minste fysiske utfoldelse.

@Edzilla kjøp en s.t.r.ø.k.e.n 16610 fra fødselsåret til sønnen din. Bedre blir det ikke.. Evt 116610 fra butikk om NIB er såå viktig.

Redigert av en moderator:
@Edzilla kjøp en s.t.r.ø.k.e.n 16610 fra fødselsåret til sønnen din. Bedre blir det ikke.. Evt 116610 fra butikk om NIB er såå viktig.

He he.. Joda. en 16610 fra 2008 hadde sikkert vært noe.
Vi får se hvordan det går hos Bjerke i dag.

Redigert av en moderator:
He he.. Joda. en 16610 fra 2008 hadde sikkert vært noe.
Vi får se hvordan det går hos Bjerke i dag.

Den får du sikkert kjøpr bnib fra utlandet i 2008mod. Jeg liker den gamle modellen bedre.. eller hva med en 16600? jeg er skikkelig glad i min:)

Den får du sikkert kjøpr bnib fra utlandet i 2008mod. Jeg liker den gamle modellen bedre.. eller hva med en 16600? jeg er skikkelig glad i min:)

Ikke gjør valget vanskeligere enn det, det bør være. ;)
16600 har tidligere vært oppe til vurdering.

Liker ledig godt den nye oysterlenken med glidelock.