D2 Klokkespalten - Klokketro


Ny utgave med Jon Øigarden, flott Explorer :) Kan for øvrig si meg enig i at det kanskje ikke fremstår som det mest naturlige valget for gutteklubben grei i Exit.

Nei det der er en skikkelig WIS klokke, og passet ikke helt inn i seriens karakter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og turmeric
Oj! Snart ett år siden denne var i klokketro. Tiden går fort!

13BD00E6-48EB-406B-8CAE-10F48D1C7F48.jpeg


Bak betalingsmur, og litt langt i fra, klokken på bildet i artikkelen. Her er et nærbilde av klokken.:)

2CECC417-4829-42F8-A45D-069DB74DC8DC.jpeg
 
Hei! Artig å se at denne spalten diskuteres her. Jeg er alltid på utkikk etter nye folk å snakke med, og jeg har fortsatt en del hull å tette, med tanke på merker og modeller.

Per 2. mars 2020 er dette klokker jeg kunne tenke meg å skrive om (i tilfeldig rekkefølge):

1. Patek Philippe Nautilus
2. Patek Philippe Calatrava
3. En fin, moddet Seiko (fiskebeinvisere fører til umiddelbar diskvalifisering, mest gira på å skrive om fenomenet modding)
4. Bulova Accutron (aller helst Spaceview, men skarn'te værra kresen)
5. IWCs Mark-serie (hvilken modell er ikke så nøye akkurat nå)
6. En sånn helt, helt standard Casio F-91W
7. ...eller en tidlig Casio G-Shock
8. En eller annen field watch, gjerne Hamilton, CWC eller kanskje til og med Timex
9. Beslektet til nummer 8, en «Dirty Dozen»-militærklokke
10. En Piaget
11. Bulgari Octo Finissimo, hvis det finnes noen gærninger i Norge som har en sånn
12. A. Lange & Söhne, har fortsatt til gode å skrive om dem, har fortsatt ikke sett en i levende live
13. H. Moser & Cie.
14. Zodiac Sea Wolf
15. Talende klokker som brukes av blinde
16. En klokke som viser tegn på levd liv, som ble kjøpt ny og har tilhørt eieren i noen (ti)år.

...eller noe annet, dette var bare det jeg kom på akkurat nå. Hvis du har noe du kunne tenke deg å vise frem, eller om du kjenner til noen som kan ha noe artig, send meg gjerne en kjapp e-post (olavikas alfakrøll gmail punktum com), så kan vi ta det derfra. Jeg velge rå fokusere på klokkeglede og -historie, ikke på kroner, øre og edle metaller. En Timex av plast er i utgangspunktet like interessant som en PP av platina.
 
Jeg synes du kunne ha skrevet om en Seiko 6159-7010 (6159-7019), men lykke til med å finne en eier! Jeg solgte min ut av landet... :)

 
Jeg synes du kunne ha skrevet om en Seiko 6159-7010 (6159-7019), men lykke til med å finne en eier! Jeg solgte min ut av landet... :)


Hadde nesten en fyr på kroken!