Dårlig USA-økonomi, billigere klokker?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Tror dere den fallende ( :?:, vanskelig å spå noe bedre enn gjengs oppfatning) vil gjøre utvalget større og senke prisene på brukte klokker på de amerikanske salgsforumene?

Eller vil det være et stort nok marked der borte til å absorbere overskuddet av dyre klokker uten å senke prisene? Det vil jo alltid være folk med penger. Her på forumet er vi vel stort sett vanlige folk som velger å bruke mye penger på klokker. Men som forummedlemmer herfra har påpekt for meg, så synes en god del av amerikanerne på klokkeforumene å kanskje tilhøre et generelt mer velstående sjikt, som også har en garasje full av veteranbiler og en kjeller full av årgangsvin ;)

Kommer nyrike kinesere og russere til å ta opp et evt slack? Andre?

Ikke at man skal sko seg på andre elendighet, men som en ansvarlig verdensborger kan jeg jo synes det er viktig å hjelpe trengende amerikaneres økonomi gjennom å la dem lempe unødvendig lukusgjenstander over på meg :mrgreen:

Hvis vi da kommer til å ha noen penger selv her på berget å handle for ...
 
Den amerikanske økonomien har definitivt fått seg en smell.

Vil tro rimeligere klokker vil kunne synke i pris på annenhåndsmarkedet, mens dyrere ur trolig ikke er like sensitive. Det har som du sier en klar sammenheng med eierne av disse urene og deres økonomi. Når vi snakker ur i høyere prisklasser har det i perioder også vært snakk om etterspørsel som ikke har kunnet la seg møte av produsentene, så noe overskudd av dyrere ur tror jeg ikke det vil være snakk om.

I kjølvannet(?) av sub-prime er det i tillegg en del analytikere som stilte seg kritiske til en økt grad kredittkortgjeld blant privatpersoner, og det kan være med på å senke prisene ytterligere på enkelte ur.

Litt kronglete skrevet dette, men selv har jeg troen på at ur som Omega, Tag, enkelte Rolex, Breitling etc. vil kunne synke en del i pris på 2. håndsmarkedet mens ur de ennå dyrere urene vil falle noe mindre.