Dårlig service hos Bjerke

Medlem
11. april 2008
Innlegg
192
Sted
Vestfold
En kollega av meg har en Breitling Aerospace Titan som hadde begynt og fuske. Dette er er meget avansert quartz ur hvor en rekke funksjoner styres via kronen.

Min kollegas Aerospace hadde problemer med krona, den ville ikke styre funksjonene som den skulle. Klokka gikk fint og holdt tiden.

Han blir litt lang i maska når han får beskjed om at de må ha klokka inn for en "full service" til kr. 5-6.000,-. Minner om at dette er en quartz klokke.....

Han forteller de på en pen måte om at det er helt urimelig, noe jeg er helt enig i.

Jeg skruer en del på klokker og driver med enklere reparasjoner og restaurering, for det meste vintage.

Jeg åpner klokka, tar ut verket, renser kassa, en liten fjær og krona for skitt ved hjelp av en tannpirker og en q-tips.

Det hele tar meg 10-15 minutter.....

Setter alt sammen igjen, og vips alt fungerer 100%.

Hvorfor kan ikke en high-end forhandler som Bjerke utføre en liknende service? Tror de at alle kunder er så dumme at de uten å blunke vil betale 5-6.000 for service av et ETA quartz-verk?

Det tok meg 10 sekunder å se at krona var full av skitt slik at push-in funksjonen ikke virket.

Slikt får meg til å begynne å lure......

Mvh
Jarl
Classic Heuers
 
Du er dessverre ikke den første her inne med dårlig erfaring hos Bjerke når det kommer til service (i begge betydninger). Det er synd. Hvilken av butikkene var dette?

Synes for øvrig denne var grov. Ikke bare er det personlig ekstremt ubehagelig å føle at man blir behandlet som en tulling med større lommebok enn vett, men det bidrar også til å delegitimere hele bransjen.
 
Jeg tror ikke Bjerke skrur noe serlig Breitling selv, men sender alt til Ur Teknikk. Spørsmålet er hva som hadde skjedd om reperasjonen hadde tatt 15 min, hadde de justert ned prisen eller vært fornøyd med en "gunstig" jobb?
 
Fikk Bjerke skru på klokka før dere fikk prisen på 5-6000 kr? Jeg vil ikke kalle dette dårlig service, hvis problemet var ukjent for Bjerke.
 
Jeg pleier ikke å så først i køen for å forsvare Bjerke, men om kronen er såpass guffet-opp, hvordan er resten av verket?
 
Føler at dette ikke sier så mye om god eller dårlig service. Det er vel litt vanskelig å sette en pris før man vet hva feilen er? Hittil har jeg bare hatt hyggelige opplevelser hos Bjerke. Om AD-ene i Norge ikke skal få tjene penger så må vi snart bestille alt på postordre fra utlandet, og hvor blir det av servicen da?
 
Kunne vært mer smidig..

Dette er en litt spesiell klokke der man styrer digitaldelen av klokka ved å vri, trykke inn, eller trekke ut krona.

Det er riktig at de ikke ville se på den i butikken, men sende den til Stavanger.

Poenget mitt er egentlig at min kollega følte seg dårlig behandlet og at han ble møtt med en nedlatende holdning. Han har tross alt brukt 20-30.000 på en klokke og da forventer man litt service når den begynner å fuske.

Jeg syns Bjerke svikter når de ikke kan vise en litt mer smidig holdning.
Hvor har det blitt av: "Ett øyeblikk, så skal jeg ta en raskt titt på den". da kan man vurdere om den virkelig har behov for en dyr full service i Stavanger.

Det hadde ikke tatt mange minuttene for en profesjonell urmaker å fikse denne feilen. Og jeg nekter å tro at dette ikke er et kjent problem for dem. Aerospace Titan er en populær klokke.

Resultatet er at min kollega la Breitlingen i skrivebordskuffen og kjøpte seg en radiostyrt Sunnto. Han kommer sikkert aldri til å kjøpe en ny klokke hos Bjerke på Karl Johans Gate igjen.

Hverken jeg eller min kollega er i mot at forhandlerne skal tjene penger, men å forlange 5-6.000 for å ta service på et quartz ur er uhørt. Det er vel seks ganger mer enn et nytt verk koster.

Klokka var ren og pen innvendig. Verket var som nytt. Det var kun kronas push/pull funsjon som var tilstappet.


Mvh
jarl
 
Redigert:
Jeg har fått inntrykk av at det ikke skrues i det hele tatt på Quartz verkene til Breitling, disse verkene er basert på ETA, slik jeg har forstått det så bytter de urverket ved eventuelle problemer med selve verket.