"Custom" Submariner

Uff. Det er godt smaken er forskjellig. Diamanter på en Sub er i mine øyne like malplassert som lavprofilfelger på en gammel Land Rover. Jeg lar meg stadig forbause over hva Rolex synes det er greit å sette navnet sitt på. Men uten edelstenene hadde den vært pen - nesten like pen som med den originale sorte skiven :)

Jeg er helt enig med både Hopalong og Sponon her. Jeg synes sportsmodeller/tool watches/klokker som er til aktivt bruk ikke bør ha gull, edelstener eller annen pynt. Det er til dress- og pynteklokker.

Submariner kunne godt kommet i flere farger, og gjerne med en slik grå skive. Men hold jålet unna!

Uff. Det er godt smaken er forskjellig. Diamanter på en Sub er i mine øyne like malplassert som lavprofilfelger på en gammel Land Rover. Jeg lar meg stadig forbause over hva Rolex synes det er greit å sette navnet sitt på. Men uten edelstenene hadde den vært pen - nesten like pen som med den originale sorte skiven :)

Nå må jeg være så ærlig at jeg ikke så at det var diamanter på skiven. Ble fenget av fargen :)

Diamanter på skiven er bare harry, enig i dette, men de var ganske så nedtonet synes jeg grunnet den lysegrå skiven :)

Jeg synes sportsmodeller/tool watches/klokker som er til aktivt bruk ikke bør ha gull, edelstener eller annen pynt. Det er til dress- og pynteklokker.

Men likevel er det vel et fåtall som har en Rolex Sub som bruker den til dykking eller som toolwatch. ;)

Jeg har for eksempel en dykkerklokke til prisen av en liten bil som aldri kommer til å være i nærheten av vann. Det er jo litt jålete det også.

Men likevel er det vel et fåtall som har en Rolex Sub som bruker den til dykking eller som toolwatch. ;)

Jeg har for eksempel en dykkerklokke til prisen av en liten bil som aldri kommer til å være i nærheten av vann. Det er jo litt jålete det også.

Men så er vel du litt jålete også ?:D

Det er kanskje så, min er i alle fall med på alt jeg foretar meg, det være seg til lands eller til vanns. I min verden er det noe helt feil med å kjøpe seg en gigantisk SUV for å kjøre fra Frogner til jobben på Lysaker, eller å kjøpe seg en Submariner eller Sea Dweller for så å ta den av når en skal i vannet...

Jonny har hatt en lik kombo før også, og jeg har sett dem begge i virkeligheten.. Klokken som er til salgs nå prøvde jeg på armen før påske, og jeg kunne gjerne blitt vant til å ha den på håndleddet :)

Jonny har hatt en lik kombo før også, og jeg har sett dem begge i virkeligheten.. Klokken som er til salgs nå prøvde jeg på armen før påske, og jeg kunne gjerne blitt vant til å ha den på håndleddet :)

Har dere blitt partnere eller? Han fikser, du kjøper ? :D

He, he..:D

Så galt er det ikke, men jeg synes det er veldig allright å handle med Jonny - enten det gjelder kjøp eller salg.. Han holder avtaler og det er aldri noe tull. For meg er det verdt de ekstra pengene.

Foruten å kjøpe klokker av han, så har jeg stort sett også solgt klokkene i kommisjon hos Jonny.. Utrolig behagelig måte å selge på!

He, he..:D

Så galt er det ikke, men jeg synes det er veldig allright å handle med Jonny - enten det gjelder kjøp eller salg.. Han holder avtaler og det er aldri noe tull. For meg er det verdt de ekstra pengene.

Foruten å kjøpe klokker av han, så har jeg stort sett også solgt klokkene i kommisjon hos Jonny.. Utrolig behagelig måte å selge på!

Bare mobber jeg, du er ikke den eneste som både selger og kjøper av Jonny;)

Jeg synes den var kul jeg. Men så er jeg jo Breitlingeier også da he he...
Diamanter og sort nato er frekt det vel....
Alt det snikksnakket om at det er et sportsur får dere dra lenger ut på landet med :)
Panerai er liksom dykkerur, men tror ikke mange av de ser saltvann i sitt liv. Det samme med både deep sea og sub mistenker jeg.
Dyre klokker er jåleri samme hvordan vi snur og vender på det.

I min verden er det noe helt feil med å kjøpe seg en gigantisk SUV for å kjøre fra Frogner til jobben på Lysaker, eller å kjøpe seg en Submariner eller Sea Dweller for så å ta den av når en skal i vannet...

Så så så... Mange gode grunner til å ha litt plass i bilen;) Når det er sagt, er jeg hjertens enig - klokker skal brukes!

Det er kanskje så, min er i alle fall med på alt jeg foretar meg, det være seg til lands eller til vanns. I min verden er det noe helt feil med å kjøpe seg en gigantisk SUV for å kjøre fra Frogner til jobben på Lysaker, eller å kjøpe seg en Submariner eller Sea Dweller for så å ta den av når en skal i vannet...

Dette er min gamle Sub, så den har ihvertfall vært i vannet.:D (Den gang den ennå hadde svart skive.) En Rolex er tryggere på armen under vann enn enslig i en båt.;)

Har ikke bilde for å underbygge det, men jeg er veterinær og min SD har vært inne i ræva på ei ku.... kan vel glemme å selge den her på tidssonen etter dette, om jeg i det hele tatt skal selge den da.
Har jeg tatt på meg en klokke for dagen skal den sannelig ikke tas av heller pga snobberi.

Møøøø.....

Har ikke bilde for å underbygge det, men jeg er veterinær og min SD har vært inne i ræva på ei ku.... kan vel glemme å selge den her på tidssonen etter dette, om jeg i det hele tatt skal selge den da.
Har jeg tatt på meg en klokke for dagen skal den sannelig ikke tas av heller pga snobberi.

Møøøø.....

HAHA! Da tenker jeg heliumsventilen kom godt med :)

Det minner meg om en gammel infanterist på TZ som hadde brukt den samme Suben i tretti år, på alle slags oppdrag over hele verden, og var en av de få som ikke gikk over til kvartsur på åttitallet. Begrunnelsen hans var at Submarineren var den eneste klokken som egnet seg godt som slåsshanske. Han hadde levende beskrivelser av hvordan enkelte av merkene på lenken var resultatet av møte med tennene til en eller annen marinegast. "You can`t knock someones teeth out with a Swatch"

Man får håpe, for kyrne sin del, at du ikke bruker din Graham Oversize Chronofighter på jobb.

Hehe... Satt og tenkte på det samme. Hadde egentlig håpet at denne kom til salgs på TS etterhvert, men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger:p:p:p

Ha ha morsom tråd det her :D
Har utrolig sansen for at urene BRUKES og ikke blir pyntegjenstander til "flashing":