Croco-/Alligator-rem råd, tips og produsenter søkes

Er litt usikker på reglene rundt dette.

Fra en urprodusent ble jeg informert at de kunne sende til bedrifter (f.eks et AD) men ikke til privatpersoner.
Vet ikke om det samme gjelder for butikker som henvender seg direkte til kunder.
Men, om dette er en problemstilling skulle vel den også gjaldt om du kjøper et ur med eksotisk skinnrem i utlandet?

Noen som har peiling?
 
Var hos Camille Fournet i Paris på fredag.

Dette er en fransk lærvareprodusent av ypperste klasse - type låst inngangsdør m/ ringeklokke. Jeg fusker litt i lærhåndverksfaget selv, og kan påstå at jeg kjenner igjen kvalitet når jeg ser det, og vil si at kvaliteten på varene deres er svært, svært høy. Så er de jo også leverandører av OEM remmer til bl.a. Jaeger-leCoultre. Hvis det selges noen løse alligatorremmer i Norge som er verdt å kjøpe fremfor disse, har jeg aldri sett dem.

Utvalget av ferdigsydde remmer er stort, men det er jo selvfølgelig alle vareprøvene på forskjellig lær til customsydde remmer som er mest interessant. :)

Jeg har nettopp giftet meg (forsåvidt også grunnen til at jeg er i Paris) med verdens beste og mest forståelsesfulle og omtenksomme dame og har dermed våknet til (bl.a. ;) ) en JLC Master Grande Ultra Thin første morgen som gift mann. Latterlig vakker klokke - med latterlig lite utvalg av remmer som passer (21mm lugs og nødvendig med buede ender på remmen). JLC kunne melde at de kan levere hele to forskjellige: svart (altfor mørkt for meg) og den ganske kjip brunfargen som ser noe ut som plastikk, som jeg allerede har.

Så - Camille Fournet to the rescue!

De skaffer meg nå 2 alligatorremmer i forskjellige brunfarger (gyllen mellombrun + helt mørk brun), med nøyaktig samme dimensjoner som originalremmen og noen spennende ekstra detaljer: håndsøm (penere og sterkere), voksede kanter (penere og mer holdbart), og gummibehandlet kalveskinn på innsiden (tar ikke til seg svette og sprekker dermed ikke etter 1 sommer).

For dette kalaset måtte jeg ut med 4200,- tilsammen. Det synes jeg er veldig bra, tatt i betraktning at jeg har peiset på med nesten alle de fordyrende mulighetene de har.

Anbefaler på det sterkeste en titt på målsømsiden til Camille Fournet og en tur innom i 3 rue d'Alger om man er i Paris. Jeg var dessverre for tjukk i huet til å ta bilder... :)