Coke or Pepsi, wait untill the "Fat Lady" sings?

Spennende dette her.:)
Morsomt at du deler jakten med oss.
Prisen skal jeg ikke si noe om. Du vil ha en -82 modell, så da blir den verdt det for deg.

Husk at du bør regne servicekostnader inn i totalen.
Det er ikke alltid dette gamle skrotet har fått noe pleie siden de ble tatt ut av butikken.;)

Spennende dette her.:)
Prisen skal jeg ikke si noe om. Du vil ha en -82 modell, så da blir den verdt det for deg.

Husk at du bør regne servicekostnader inn i totalen.
Det er ikke alltid dette gamle skrotet har fått noe pleie siden de ble tatt ut av butikken.;)

Tolker det som om den er litt dyr, og med tanke på at jeg alene om å trigge på 82 faktoren, så blir det nok ikke noe scoop. He he.

Ser den er servet for 2,5 årsiden, er det vanlig med ca hvert femte? Er det hyppigere med gamle ur?

Har ikke fått sett den fysisk enda, så venter bedre bilder. Håper noen av dere kan låne meg deres skarpe øye når den tid kommer.

2008 vs. 1982

Hva tenker dere om følgende scenario?

A) GMT Master Pepsi 16750 solgt i 1982, med alle papirer etc. i orden og service i 2009. Matt dial og slitt/fade bezel. Tilfeldigvis mitt fødselsår.

Vs.

B) GMT Master II Coke 16710 solgt i 2008 (produsert 2007), med alle papirer etc. i orden. Mint.

Prisen vil være den samme for begge. Under 30.000 NOK, men over 26.000 NOK.

Vet at jeg gnåler mye om det samme nå og bruker lang tid, men er helt ny når det gjelder å kjøpe brukt og gammelt. Håper dere holder ut.

Regner med at jeg får sprikende svar, men setter pris på deres meninger. Det jeg vel egentlig spør om er vel hva som vil være det beste kjøpet om jeg skal selge dem igjen, men vil gjerne også høre hva som dere helst ville hatt selv.

Leste jeg vintage Gucci bagger? :eek:

Jeg ville valgt den som var kjøpt i 2008. Dette er fordi jeg tror at man ikke kan stille GMT-viseren uten å måtte hacke urverket på den fra 1982.

B) GMT Master II Coke 16710 solgt i 2008 (produsert 2007)

Jeg trodde pepsi og coke gikk ut av produksjon ila z-serien, noe som tilsier en gang i 2006 :confused:

Gitt at alt var på stell (ref. spoonons spørsmål som jeg definetivt ikke er den rette til å besvare) ville jeg utvilsomt valgt den nyeste. Det eneste som evt. trekker i motsatt retning måtte være det sentimentale med at den andre er fra ditt fødselsår...

Leste jeg vintage Gucci bagger? :eek:

Jeg ville valgt den som var kjøpt i 2008. Dette er fordi jeg tror at man ikke kan stille GMT-viseren uten å måtte hacke urverket på den fra 1982.

Jeg trodde pepsi og coke gikk ut av produksjon ila z-serien, noe som tilsier en gang i 2006 :confused:

Den danske delen av familien har agenturet på en del spennende luksus merker. Min far og mor har derfor fått mye til feiringer av runde år opp igjennom. Vanskelig å la vakre gamle skinnvesker ligge å mugne. :)

Den nye klokken er en z-serie modell, men kvitteringen fra salgsdato er fra 2008. GMT Master History sier produksjon stoppet 2007 for z-serien? http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16710.html

Fornuften sier den nyeste, men det er jo det sentimentale som gnager. Historien er så mye bedre med den gamle. Tenk å kunne fortelle: Dette er en Rolex GMT Master fra 1982, mitt fødeår. Den har en blå og rød bezel også kalt "Pepsi". Som du kan se har den et forhøyet plexiglass og en sjelden matt dial, da fleste parten av dem ble levert med en ny blank variant.

Er litt gjevere enn å si at dette er en 4 år gammel Rolex GMT Master II med Coke Bezel?

Det er rundt 25 år som skiller de to. Er derfor redd for at jeg skal få så mye styr med den gamle og at jeg vil betale for mye. Hadde den vært under 25.000, så hadde det blitt den. Siden de koster det samme heller jeg mot den nyeste. Er det helt feil å få satt på en Pepsi dersom den originalt er Coke?

Er det helt feil å få satt på en Pepsi dersom den originalt er Coke?

Skulle ikke tro at det vil være noe problem. Mener at dette har vært diskutert før, og at konsensus er at klokken ikke blir noe mindre original om man bytter bezel (gitt at man bruker en original bezel selvfølgelig)... :)

Skulle ikke tro at det vil være noe problem. Mener at dette har vært diskutert før, og at konsensus er at klokken ikke blir noe mindre original om man bytter bezel (gitt at man bruker en original bezel selvfølgelig)... :)

Stemmer, klokken har den samme modellbetegnelsen uavgengig av hvilken farge på bezel inserten som brukes :)

Den nye klokken er en z-serie modell, men kvitteringen fra salgsdato er fra 2008. GMT Master History sier produksjon stoppet 2007 for z-serien? http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16710.html

Hmmm.. Må ha vært en overlapp i begynnelsen av 2007 mellom z og m serie. Dette var gode nyheter :)

Går selv med en Pepsi i tankene om dagen, og vil helst ha den så ny som mulig.

Forstår deg veldig godt ang. en Rolex fra fødeåret. Det er nesten et must.

Hmmm.. Må ha vært en overlapp i begynnelsen av 2007 mellom z og m serie. Dette var gode nyheter :)

Går selv med en Pepsi i tankene om dagen, og vil helst ha den så ny som mulig.

Forstår deg veldig godt ang. en Rolex fra fødeåret. Det er nesten et must.

Kan holde deg oppdatert på hvilken pris den nyeste vil være tilgjengelig for, om jeg ikke tar den selv. Forhandler på begge to og ser hvor jeg ender til slutt. Det er som sagt en Coke, så da må man jo bytte til en Pepsi.

Kan holde deg oppdatert på hvilken pris den nyeste vil være tilgjengelig for, om jeg ikke tar den selv. Forhandler på begge to og ser hvor jeg ender til slutt. Det er som sagt en Coke, så da må man jo bytte til en Pepsi.

Takk som byr, men jeg sjekker bare terrenget foreløpig. Kan ikke kjøpe noe før om noen måneder. Tidligst!

Får jeg låne deres skarpe øyne?

Her har vi en GMT Master 16750 fra 1982. Matt dial, boks, papirer etc., service for 2,5 år siden. Han ber om 28.000, men jeg vil by litt mindre. Ser klokken grei ut ut i fra bildene? Jeg må reise et stykke for å holde den i hånden, så vil gjerne høre deres mening først.

foto3.jpg

foto2.jpg

foto.jpg

79558670_19122011190926_4909_3.jpg

79558670_19122011191007_7005_3.jpg

79558670_19122011191024_1712_3.jpg

79558670_19122011191042_4674_3.jpg

79558670_19122011191117_0064_3.jpg

foto4.jpg

Får jeg låne deres skarpe øyne?

Her har vi en GMT Master 16750 fra 1982. Matt dial, boks, papirer etc., service for 2,5 år siden. Han ber om 28.000, men jeg vil by litt mindre. Ser klokken grei ut ut i fra bildene? Jeg må reise et stykke for å holde den i hånden, så vil gjerne høre deres mening først.

foto3.jpg

foto2.jpg

foto.jpg

79558670_19122011190926_4909_3.jpg

79558670_19122011191007_7005_3.jpg

79558670_19122011191024_1712_3.jpg

79558670_19122011191042_4674_3.jpg

79558670_19122011191117_0064_3.jpg

foto4.jpg

Jeg beklager at jeg er så utålmodig, men i og med at jeg driver og dealer må jeg svare selgerne snart :) Har der noen kommentarer. Ser at bildene av luggsene har blitt halvert, da de var for brede.

Klokken er i alle fall ikke overpolert. Nå er det ikke lett å se hva som evt. er byttet ut der, men skiven ser original ut i alle fall. Den kan derimot ha skader som ikke er mulig å se på bildene.
Viserne er muligens byttet ut, og dette vil i så fall trekke ned. Bezelinsert er også byttet ut i min mening.
Men til 28k får du veldig mye klokke for pengene uansett når papirene følger med. Det er en god pris mener nå jeg !

Det jeg stusser litt over med den aktuelle klokken er den famlmede rødfargen på beezelen. Jeg har tilsvarende GMT 16750 i fra 1985 som har vært i dalig bruk inntil i fjor. Den er fremdeles like rød og "fresh" i rødfargen som den var da den var ny