Citizen Promaster

Medlem
5. aug. 2013
Innlegg
63
Sted
Sør-Trøndelag
Fikk min Promaster Diver før helga, men likte ikke den stive ekle reima som fulgte med. Det kom en ny Nato idag som jeg syns passer bra...:)

29266589-5E40-45CF-ADCA-4181D79EFBAC.jpg
 
Fikk min Promaster Diver før helga, men likte ikke den stive ekle reima som fulgte med. Det kom en ny Nato idag som jeg syns passer bra...:)

29266589-5E40-45CF-ADCA-4181D79EFBAC.jpg

Flott klokke og minst like flott kombo.. :D Kan man spørre hvor du kjøpte klokka og hva du gav for den?
 
Fikk akkurat samme klokka til jul. Skal godt gjøres å få mer klokke for pengene. Høres ut som et pukkverk når rotoren beveger seg, men det gjør ikke så mye.
 
Fikk akkurat samme klokka til jul. Skal godt gjøres å få mer klokke for pengene. Høres ut som et pukkverk når rotoren beveger seg, men det gjør ikke så mye.

Enig i det med pukkverk ja, men dette er et verk som kom for rundt 35 år siden så jeg går ut fra at det er godt gjennomprøvd..:) Det er forøvrig et Miyota cal. 8200
 
Enig i det med pukkverk ja, men dette er et verk som kom for rundt 35 år siden så jeg går ut fra at det er godt gjennomprøvd..:) Det er forøvrig et Miyota cal. 8200

Jeg har slått fra meg Seiko SKX007/009 som en billig beater, da det for min del er negativt at de ikke kan trekkes opp manuelt. Hvordan er det med dette urverket? Kan det trekkes opp manuelt?

Jeg mener også å ha lest at det ikke er hacking på denne, men en form for reverse hacking? Stemmer dette?
 
Jeg har slått fra meg Seiko SKX007/009 som en billig beater, da det for min del er negativt at de ikke kan trekkes opp manuelt. Hvordan er det med dette urverket? Kan det trekkes opp manuelt?

Jeg mener også å ha lest at det ikke er hacking på denne, men en form for reverse hacking? Stemmer dette?

Mine tre kan trekkes. Det er ikke hacking, nei, og om det er en form for reverse hacking så får jeg ikke dette til ...

Jeg synes i grunnen at det er praktisk å kunne trekke dem, særlig hvis jeg har brukt klokka lite en dag, og ikke vil at den skal stoppe i løpet av natta. Eller hvis jeg som vanlig bytter klokke om kvelden, og vil at den skal vise riktig tid morgenen etter.

Dog ikke noe stort problem å håndtere de som ikke kan trekkes, heller. :)
 
Da må jeg i all min nysgjerrighet spørre om hvorfor dette er negativt?
Jeg har selv en SKX009J, og har aldri savnet trekkefunksjonen, selv om jeg har dette på mine tre andre mekaniske klokker. Finner det dessuten sjelden nødvendig å trekke de, da de ikke trenger rare bevegelsene for å starte. Synes det er en del av sjarmen ved det mekaniske.

Min mening.

Med tanke på at den viser både dato og dag, så syntes jeg det er litt pesete å måtte stille klokken hver gang jeg bruker den. Syntes også det er veldig shady med feil dato og dag. For min del så er det viktig at klokken er klar umiddelbart fra jeg står opp, til jeg har kommet meg til hektene på skole eller jobb. Dette fordi jeg bruker klokken som klokke og ikke drar frem mobilen til det. Derfor syntes jeg det er kjekt å kunne trekke opp de mekaniske klokkene jeg har klokkeboksen, før jeg legger meg. Er det noe jeg ikke har tid til om morgenen, så er det å stille klokka :)